U Nemačkoj raste broj javno dostupnih stanica za punjenje električnih automobila. Međutim, posmatrano po pokrajinama, taj proces nije ni dovoljno brz, ni dovoljno ravnomeran, navodi Udruženje domaće autoindustrije VDA.
Početkom oktobra ove godine u Nemačkoj je bilo oko 180.000 javnih stanica, uključujući i oko 44.250 za brzo punjenje, što je za 16 posto više međugodišnje, dok je ukupan kapacitet punjenja porastao za oko 30 posto, na više od 7,3 miliona kilovata, navodi VDA u godišnjoj analizi podataka Savezne agencije za mrežne sisteme i kancelarije za motorni saobraćaj.
Ipak, odnos broja električnih vozila i punjača samo se neznatno poboljšao, budući da je do 1. jula ove godine na jedna punjač išlo 16,7 električnih automobila, a pre godinu dana 17,3 automobila, prenosi agencija DPA.
Najbolju pokrivenost punjačima imaju pokrajine Meklenburg-Zapadna Pomeranija i Tiringija, u proseku jedan punjač na 11,7 električnih vozila, dok je taj odnos najmanji u Sarlandu, 24,6 vozila po punjaču. Tiringija ima i najviše brzih punjača, jedan na 32 automobila, Sarland ima najmanje, jedan na 103 vozila, pa je nacionalni prosek 70,6 vozila po brzom punjaču.
Iz VDA napominju da su razlike delom posledica strukturnih faktora, na primer manjeg broja električnih vozila u istočnim pokrajinama, te upozoravaju da se razvoj odvija presporo. Prema rečima predsednice VDA Hildegard Miler, za prihvatanje elektromobilnosti ključno je poverenje potrošača da brzo i jednostavno, bilo gde i bilo kada, mogu da napune svoje vozilo.
Nemački auto-moto klub ADAC je u zasebnoj studiji o punjačima na autoputevima upozorio da ni postojeći centri ne garantuju uslugu, budući da su zaticani neispravni punjači, a stanice bez zaklona i osvetljenja.


Оставите одговор