Porše spašava Vartu od bankrota

Poznata nemačka kompanija za proizvodnju baterija Varta, koja je već dugo vremena u krizi, tokom vikenda je objavila da je postigla dogovor sa finansijskim poveriocima i investitorima, među kojima je i Porše, kao i da ima plan restrukturiranja poslovanja, prenosi Dojče vele.

Tokom proteklih meseci, firma koja je osnovana davne 1887. godine i čije se ime sastoji od početnih slova reči „Prodaja, punjenje i popravka prenosivih akumulatora“, našla se na meti hakerskog napada, kasnila je sa godišnjim izveštajima o zaradi i nije ostvarivala postavljene ciljeve. Kompanija je sve dublje tonula u krizu, uprkos tome što se baterije smatraju proizvodima budućnosti.

Najavljeni plan restrukturiranja predviđa pre svega dva koraka. Prvi uključuje otpis dela dugova i produženje kredita, što bi trebalo da umanji dug od gotovo pola milijarde eura na 200 miliona eura. U okviru drugog koraka, osnovni kapital Varte biće smanjen na nula eura. Ovakav plan, međutim, imaće za posledicu to što će akcionari ostati bez kompenzacije, a kompanija će napustiti berzu. Predstavnici akcionara već su najavili otpor.

Pored jedne kompanije dosadašnjeg većinskog vlasnika Varte Mihaela Tojnera, sada i proizvođač sportskih automobila Porše ulazi kao investitor u Vartu, oba sa po 30 miliona eura. Od poverilaca će dobiti na kredit dodatnih 60 miliona, a ako sve bude išlo po planu, ovaj potez bi trebalo da obezbedi firmi finansiranje do kraja 2027. godine.

Varta je osnovana u Hagenu kao fabrika akumulatora. Devedesetih godina prošlog veka zapala je u krizu, zbog čega je podeljena, a njeni delovi prodati. Austrijanac Tojner je 2007. kupio sektor za mikrobaterije i deset godina kasnije ga izveo na berzu, a razvoj poslovanja uglavnom je diktirala rastuća potražnja za punjivim litijum-jonskim baterijama, na primer za bežične slušalice i „pametne“ satove.

Varta je 2019. povratila poslovni sektor baterija za domaćinstvo i za nekoliko godina gotovo učetvorostručila prihod. Kompanija je ušla u nove dugove i investirala više miliona u širenje proizvodnje na baterijske ćelije za električne automobile. Međutim, već 2022. su se pojavile prve pukotine, jer se Varta previše oslonila na američki Epl, kao jednog od svojih glavnih kupaca, a kada se Epl okrenuo drugom dobavljaču, poslovanje Varte je počelo da puca.

Globalna ekonomska kriza i visoka inflacija oborili su potražnju za malim baterijama, dok su konkurencija sa Dalekog istoka i problemi u lancu snabdevanja dodatno otežali situaciju. Sem toga, Vartina baterija za električna vozila bila je namenjena samo hibridnim vozilima, uz oskudan kapacitet skladištenja energije koja se stvara tokom vožnje.

Sada kompanija Porše planira da preuzme većinski udeo u Vartinoj firmi-kćerki V4Drive Battery, jer su mu baterije hitno potrebne za hibridni modela 911 karera GTS. Prema rečima portparola Varte, kompanija, u kojoj trenutno radi oko 4.000 ljudi, želi da zadrži sve svoje lokacije u Nemačkoj, broj radnih mesta u administraciji će biti smanjen, ali se u proizvodnji traže novi radnici. Šta to na kraju znači još nije poznato.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор