Nemačka kompanija FEV i tajvanski ProLogium uspešno su razvili novu veliku litijum-keramičku bateriju (LLCB) za električna vozila, maksimalnog kapaciteta koji garantuje domet od 1.000 km.
Anoda nove napredne baterije sadrži 100% silikonskog kompozitnog materijala, što joj obezbeđuje 10 puta veću gustinu kapaciteta u poređenju sa grafitnim anodama koje su do sada bile korišćene, prenosi Revijahak.
Nova LLCB baterija je lakša od dosadašnjih za čak 300 kg, dok je elektrolit koji je u njoj primenjen u čvrstom stanju i nezapaljiv. Silikonska anoda omogućava ultrabrzi proces punjenja, u poređenju sa trenutnim intervalima brzog punjenja od oko 30 minuta, pa je vreme punjenja skraćeno za više od 80%.
Ovo znači da baterija može da se napuni od 5% do 60% u roku od pet minuta, što je u proseku dovoljno za prelazak 300 kilometara puta. Posle još tri minuta punjenja, baterija dostiže 80% kapaciteta pa vozilo može da pređe još 100 km.
Nove baterije su veoma tanke, što olakšava njihovu ugradnju i dozvoljava korekcije u dizajnu vozila. Pored toga, modularni dizajn smanjuje troškove i olakšava održavanje i zamenu baterije, kao i recikliranje pojedinačnih ćelija.
U ProLogiumu kažu da LLCB baterije imaju pozitivan uticaj na okolinu i značajno doprinose očuvanju vrednosti električnih vozila, iako još uvek nisu poznati nikakvi konkretni planovi za njihovu proizvodnju, niti u kakve će se automobile ugrađivati.
Оставите одговор