Nemačku auto-industriju zahvatila ozbiljna kriza!

Prema podacima iz poslednjeg kvartala prošle godine, nemačku auto-industriju je zahvatila kriza, a ovu dijagnozu je potvrdio i najnoviji godišnji izveštaj, po kojem je godišnja proizvodnja u nemačkim fabrikama automobila pala na nivo iz 1996. godine.

Prema pisanju agencije Blumberg, devetoprocentno smanjenje proizvodnje sa nivoa od 4,66 miliona vozila u 2018. godini nije posledica slabije prodaje automobila u Nemačkoj, jer je ona, bez obzira na slabiji privredni rast u prošloj godini, porasla za pet procenata na ukupno 3,6 miliona prodatih automobila, što je najbolja prodajna godina još od 2009, kada su počele da se osećaju posledice globalne finansijske krize, prenosi Klix.

Po mišljenju američke agencije, pad proizvodnje nemačkih automobila je pre svega izazvan globalnim posledicama trgovinskog rata SAD i Kine, usled čega je pala potražnja za nemačkim vozilima na glavnim tržištima, a posebno u Kini, o čemu svedoči izvoz koji je u 2019. pao za 13 posto, na 3,5 miliona jedinica.

Ipak, razlozi za krizu u najjačoj evropskoj auto-industriji još su dublji, jer globalna auto-industrija prolazi kroz dramatične promene. Strogi ekološki standardi EU, čije je usvajanje ubrzao Dizelgejt skandal oko lažiranja performansi dizel motora, prelio se na celu Evropu, zbog čega je Volksvagen bio prinuđen da konačno zakorači u novu eru elektrifikacije.

Dodatni problem evropskim proizvođačima automobila zadali su novi propisi Evropske komisije (EK) koji su na snagu stupili sa početkom ove godine, a koji propisuju kažnjavanje proizvođača automobila sa 95 eura za svaki prekobrojni gram ugljen-dioksida (CO2) ispušten preko nivoa od 95 grama po pređenom kilometru.

Zbog svega ovoga u narednom periodu se očekuje rast cena novih automobila i nestanak pojedinih modela iz ponude. Takođe, nemački proizvođači redom najavljuju restrukturiranje svoga poslovanja usled prelaska na proizvodnju električnih automobila. Otkazi su već počeli prošle godine, jer nova tehnologija podrazumeva manje radnih mesta, budući da su električni automobili jednostavniji i imaju manje delova u odnosu na klasične. Sve ovo se naravno preliva i na dobavljače, a predviđanja govore da bi se u budućnosti kriza mogla preliti i na servisere i dobavljače rezervnih delova.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор