Nemačka je sistem naplate na auto-putevima od 1. jula proširila na novu grupu vozila sa masom većom od 3,5 tone, a izbegavanje ove obaveze kažnjavaće se sa više od 240 eura. Istovremeno sa ovim izmenama, Nemačka je smanjila iznose putarina za korišćenje saveznih brzih saobraćajnica.
Naime, do sada su samo vozila sa težinom od 7,5 tona ili više morala da plaćaju putarinu, dok su lakši automobili koristili autoput besplatno. Sada se prag za plaćanje smanjio do 3,5 tona teških vozila. Inače, veća masa nije karakteristična samo za kamione, već je imaju i, recimo, veliki kombiji ili SUV-ovi uvezeni iz SAD, kao i kamperi i teža električna vozila, javlja Revijahak.
Prema novom cenovniku, vozila teška od 3,5 do 7,5 tona plaćaće 15,1 centi po kilometru ako imaju Euro 6 standard, za Euro 5 (EEV 1 klasa) plaćaće 18,9 centi po kilometru, za Euro 4 standard 20,1 cent, za Euro 3 će plaćati 22,5 centi, za Euro 2 standard 24,4 centa, a za Euro 1 i 0 će morati da izdvoje 24,8 centi po pređenom kilometru.
Pored ovoga, i cene putarina za vozila teška više od 7,5 tona su povećane, a plaćanje se vrši pomoću ugrađene jedinice, online plaćanja unapred ili preko posebnih terminala.
Prema novim pravilima, svi koji ne plate putarinu moraće da plate kaznu do 240 eura ili, na primer, kaznu upozorenja u iznosu od 40 eura. Ako se saobraćanje bez plaćanja nastavi i slučaj ode na sud, kazna može dostići i ogromnih 20.000 eura.
Оставите одговор