Nemački trgovinski lanac Lidl i nezavisna organizacija za zaštitu prirode WWF najavljuju strateško petogodišnje partnerstvo u međunarodnim okvirima, u čak 31 zemlji. Ova saradnja biće usmerena na zalaganje za „poslovanje u skladu sa prirodom i u okviru planetarnih granica“.
Naime, saradnja sa WWF-om biće fokusirana na aktivnosti duž Lidlovog lanca vrednosti, sa ciljem adekvatnog odgovora na globalne ekološke izazove našeg vremena i omogućavanja što većem broju domaćinstava pristup održivijim ponudama. Ovo partnerstvo još jedan je korak u sklopu Lidlove internacionalne strategije održivosti, čiji je cilj da se za potrošače stvore još održivije mogućnosti.
Prema rečima direktora kompanije Lidl Srbija Dragana Čigoje, kao jedan od najvećih trgovaca hranom, u kompaniji su svesni svoje odgovornosti i uticaja, te preuzimaju odgovornost sa ciljem da Lidl posluje unutar planetarnih granica, prenosi eKapija.
– Za Lidl, održivo upravljanje nije samo pitanje stava, već i osnova za buduću održivost našeg poslovnog modela. Uz podršku i stručnost WWF-a, našu posvećenost održivosti ćemo podići na viši nivo. Samo zajedničkim radom možemo prevazići velike globalne izazove kao što su klimatske promene i gubitak biodiverziteta. Zato se mi u Lidlu oslanjamo na ovo jako partnerstvo, kako bismo zajedno našim kupcima svakoga dana pružili održivije mogućnosti – objasnio je Čigoja.
Kako je istakao generalni direktor WWF-a Kirsten Švijt, način na koji konzumiramo hranu i energiju jedan je od vodećih uzroka izumiranja vrsta i klimatskih promena, a da bi se zaustavila i preokrenula trenutno najveća kriza sa kojom se čovečanstvo susreće, neophodni hrabri koraci ka promeni energetskog i prehrambenog sistema, u čemu sektor maloprodaje hrane ima ključnu ulogu.
– Kao najveći maloprodajni prehrambeni lanac u Evropi, Lidl ima ogromnu međunarodnu polugu da gura neophodne promene u industriji hrane. WWF je ponosan što će se pridružiti Lidlu na tom putu, na kojem ćemo kompaniji ujedno biti i podrška i izazivač – poručio je Švijt.
Već postojeća saradnja između Lidla i WWF-a u Švajcarskoj i Austriji na ovaj način će se dodatno intenzivirati i proširiti u međunarodnim okvirima. S tim u vezi, Lidl je postavio cilj da svojim potrošačima učini održivu kupovinu još lakšom, a da u saranji sa WWF-om učini svoj asortiman održivijim, kako bi aktivno podržao održivu transformaciju.
Ovo partnerstvo će se aslanjati na ključne oblasti poput: Zaštite i promocije biodiverziteta; Odgovornog upravljanja vodom; Zaštite klime bazirane na naučno zasnovanim ciljevima; Izgradnje i proširenja transparentnih lanca snabdevanja bez deforestacije i prenamene zemljišta; Odgovorne nabavke ključnih sirovina poput palminog ulja, soje, kakaoa, čaja, kafe, drveta i proizvoda od papira; Odgovorne nabavke ribe i morskih plodova kao i zalaganja za zaštitu kritičnih ribarskih područja i ribljih fondova; Zalaganja za osvešćeniju i održiviju ishranu i održiviju kupovinu i Smanjenja bacanja hrane.
Pored Lidlovog zalaganja da svoj lanac vrednosti učini održivijim, kompanija će podržati i različite projekte WWF-a sa ciljem zaštite prirode u regionima koji su u okviru Lidlovog lanca snabdevanja.
Оставите одговор