Na vodećem gejming sajmu u Kelnu po prvi put i Srbija

Srbija će od 23. do 27. avgusta po prvi put nastupiti na najvećem svetskom gejming sajmu Gamescom u Kelnu, u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) i uz podršku Privredne komore Srbije (PKS) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

U okviru vodeće svetske sajamske manifestacije posvećene gejming industriji, svoja dostignuća predstaviće devet srpskih kompanija: Two Desperados, Art Bully, Gamebizz Consulting, Spring Onion Studio, Digital Asset Tailors, Onyx Studio, Fortuna Esports, kao i studiji Shosha Games i Phobos, prenosi eKapija.

Ove firme ne proizvode samo video igrice, već se bave i e-sportom, proizvode trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, a bave se i konsaltingom u oblasti marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga. Pod sloganom „The New Frontier of European Game Dev“, u fokusu njihovog predstavljanja biće afirmacija vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u našoj zemlji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti interesantni globlanim igračima.

– Privredna komora Srbije podržava nastup srpskih gejm developera na najvećem globalnom sajmu, jer smo prepoznali važnost gejming industrije u okviru brzorastućeg IT sektora. Ono što ovu industriju čini posebno važnom jeste činjenica da u okviru nje rade i mnoge struke koje ne povezujemo direktno sa informacionim tehnologijama, poput psihologa, scenarista, muzičkih i likovnih umetnika, dizajnera i drugih. O potencijalu gejming industrije Srbije, koja je već regionalni lider, govori i podatak da je prošle godine 15 najvećih domaćih gejming kompanija prihodovalo čak 150 miliona eura, a video igre proizvedene u Srbiji u 2022. godini igralo je više od 100 miliona ljudi širom sveta – istakao je direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović.

Kelnski sajam Gamescom je prošle godine ugostio 265.000 posetilaca iz 100 zemalja i 1.100 izlagača iz 53 zemlje, uz 230 miliona pregleda online sadržaja tokom samog događaja. Pored konferencije GDC u San Francisku i Tokyo Game Show u Japanu, ovo je jedan do tri ključna globalna sajma gejming industrije, koja je još pre nekoliko godina višestruko prevazišla ukupnu vrednost filmske i muzičke industrije ukupno.

Srpske kompanije su do sada samostalno posećivale ovaj sajam i po nekad nastupale na njemu, ali je posebno važno da je Srbija ove godine po prvi put organizovala zajednički nastup domaćih kompanija u okviru našeg nacionalnog štanda.

Podaci pokazuju da gejming industrija u Srbiji zapošljava oko 2.500 stručnjaka iz najrazličitijih branši, a samo ove godine potrebno joj je još 330 novih radnika. Više od polovine svih igrica su originalna intelektualna svojina, a sve više ima i pružaoca usluga koje su specifične za gejming industriju, dodaje se u saopštenju PKS.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор