U nastavku Lidlovog ekološko-humanitarnog projekta „Dobro se reciklažom vraća“, i u dve beogradske prodavnice postavljeni su aparati za reciklažu ambalaže. Tako su, pored Novosađana i Nišlija, i Beograđani iz Borče i sa Vidikovca dobili mogućnost da naplate iskorišćenu ambalažu.
Do sada je u Novom Sadu i Nišu bilo moguće donirati Fondaciji „Budi human“ po 5 dinara za svaku vraćenu Lidl PET i ALU ambalažu, a od sada će kupci moći da biraju da li će vraćeni novac nastaviti da doniraju ili će umesto njega dobiti vaučer koji će moći da iskoriste za umanjenje računa prilikom plaćanja na kasi.
Ovakva pogodnost za potrošaće još uvek nije uvedena u svim Lidl prodavnicama u Srbiji, ali je pilot projekat pokazao da primena iskustava i rešenja iz Nemačke i drugih zemalja Evropske unije može doprineti bržem i efikasnijem uvođenju modela cirkularne ekonomije i u Srbiji.
– Kao kompanija koja brine o potrebama svojih potrošača i aktivno ih stimuliše da doprinesu očuvanju životne sredine, Lidl želi da i ovim projektom doprinese boljoj iskorišćenosti postojećih resursa, odnosno smanjenoj upotrebi novih sirovina. Posebno mi je drago da ovaj ekološki projekat ima i humanitaran karakter, tj. da potrošači prilikom reciklaže i dalje mogu birati da novac doniraju – kaže generalni direktor kompanije Lidl Srbija Dragan Čigoja, a prenosi eKapija.
Korišćenje aparata za prikupljanje ambalaže na ulazu u neku od pet Lidlovih prodavnica veoma je jednostavno, a PET ambalažu zapremine od 0,2 do 3 litre ili limenke od alkoholnog i bezalkoholnog pića kupljene u Lidl prodavnicama, potrebno je ubacivati jednu po jednu.
Kada je sva ambalaža ubačena, potrebno je pritisnuti dugme na ekranu i izabrati da li želite da novac donirate ili uzmete vaučer koji predajete prilikom plaćanja na kasi. Da bi ambalaža bila prihvaćena, neophodno je da bude prazna, neoštećena i da joj je jasno vidljiv bar kod, a ambalaža od kartona, stakla, mleka i nealuminijumske limenke neće biti prihvaćena.
Projekat „Dobro se reciklažom vraća“ je pokrenut kako bi se testirala spremnost građana na ekološke izazove današnjice, a nastao je iz Lidlove globalne strategije „REset Plastic“, koja nastoji da potrošače edukuje i uključi kroz različite inicijative.
Оставите одговор