Savezni upravni sud u Nemačkoj danas razmatra odluke nekih gradova da se zabrani saobraćaj dizel automobilima, kako bi se smanjilo zagađenje vazduha, što bi moglo da ima drastične posledice za auto-industriju.
Savezni upravni sud u Lajpcigu će saslušati argumente iz žalbe koju su podnele dve nemačke savezne države protiv odluka nižih sudova koji su dali pozitivno mišljenje o zabrani vožnje za dizel automobile, javlja agencija „Asošiejted pres“.
Sudske postupke prvo su pokrenule organizacije za zaštitu životne sredine, koje tvrde da su za prekomerno zagađenje vazduha u desetinama nemačkih gradova u velikoj meri krivi dizel automobili. One su optužile vladu da „interese auto-industrije stavlja iznad zdravlja građana“.
Nakon što je sud u Štutgartu, kao meru za osetno smanjenje štetnih čestica u vazduhu, odobrio zabranu korišćenja dizelaša, savezne nemačke pokrajine sa jakom automobilskom industrijom su se žalile i dovele slučaj do Saveznog vrhovnog suda, koji bi odluku trebalo da učini konačnom.
Pre tri godine je obelodanjeno da je kompanija „Folksvagen“ ugrađivala u svoja vozila softver koji je lažno prikazivao rezultate nivoa emitovanih štetnih gasova tokom testiranja u SAD, što je rezultovalo velikim novčanim kaznama za nemačku kompaniju.
Nakon što je Folksvagen priznao varanje na ovim testovima, ekološko udruženje „DUH“ iz Štutgarta je tužilo grad Dizeldorf zbog nedopuštenog nivoa čestica u vazduhu koje nadilaze propise EU.
Neke zemlje i gradovi već su najavili zabranu dizelaša, ali i benzinaca, koju će, međutim, početi da uvode od 2025. godine, ili tek od 2040.
Оставите одговор