Folksvagen Pasat spreman za 2015.

made-in-germany-rs-volkswagen02

Folksvagen je u Berilnu održao prezentaciju osme generacije Pasat modela, čija je zvanična premijera zakazana u oktobru na salonu automobila u Parizu. Pored limuzine, u nemačkoj prestonici predstavljena je i karavan verzija ovog automobila, prenosi „B92“.

Iako po dizajnu spoljašnjosti ne izgleda mnogo drugačije od prethodne generacije, novi Pasat se iz osnova razlikuje od aktuelnog modela. Postavljen je na potpuno novu (MQB) platformu, nova je i paleta motora, dok se po dizajnu i kvalitetu materijala u enterijeru, uz novu digitalnu instrument tablu, bliži Pasat premijum segmentu.

Zahvaljujući novoj platformi i lakšim materijalima, masa automobila, u zavisnosti od verzije, smanjena je i do 85 kg u odnosu na prethodnu generaciju (najlakša verzija teška je 1.312 kg). Uz efikasnije i ekonomičnije motore, novi Pasat ima manju prosečnu potrošnju goriva za 20 procenata.

Sedan verzija Pasata osme generacije dugačka je 4.767 mm, dok mu je međuosovinsko rastojanje dužine 2.791 mm. Njegova širina iznosi 1.832 mm, a visina 1.456 mm. Osim više prostora u kabini, veći je i prtljažnik, pa je kod limuzine zapremina prtljažnog prostora zapremine 586 litara. Karavan verzija ima još veći prtljažnik od 650 litara, koji se obaranjem zadnjih sedišta može povećati na maksimalnih 1.780 litara.

Svi modeli imaju LED stop svetla kao standardni deo opreme. Kao opcija dostupni su i LED farovi, uključujući i „Dynamic Light Assist“ sistem koji automatski prilagođava duga svetla kako ne bi zaslepljivala vozače iz suprotnog pravca.

Kabina automobila izgleda luksuznije, pre svega zahvaljujući instrument tabli. Ispred vozača se nalazi veliki, 12,3 inčni ekran, displej se sastoji od kružnih elemenata obrtomera i brzinomera, dok se u sredini prikazuju druge bitne informacije, uključujući i mapu navigacionog uređaja. Kako bi vozač što manje sketao pogled sa puta tokom vožnje, na raspolaganju mu je i „head-up“ displej. Vozilo je opremljeno brojnim elektronskim sistemima bezbednosti, uključujući tu i automatsko kočenje u uslovima gradske vožnje, ukoliko kompjuter proceni da je sudar neizbežan.

Paleta motora obuhvata deset konfiguracija – pet benzinaca, četiri dizelaša i jedan model sa hibridnim pogonom. Najslabiji benzinac, 1.4 litarski TSI, dostupan je u dve verzije, sa 125 ks (92 kW) i 150 ks (110 kW). Uz njega je i 1.8 TSI sa 180 ks (132 kW), dok se u vrhu ponude nalazi 2.0 TSI koji u slabijoj varijanti razvija 220 ks (162 kW), a u jačoj 280 ks (206 kW). Osnovna dizel verzija opremljena je sa 1.6 TDI motorom snage 120 ks (88 kW) i tri 2.0 litarske TDI jedinice sa 150 ks (110 kW), 190 ks (140 kW) i 240 ks (176 kW). „Plug-in“ hibrid model Pasata dobija pogon od 1.4 TSI benzinca i elektromotora. Ukupna kombinovana snaga iznosi 211 ks (155 kW), a autonomija kretanja na električni pogon je oko 50 km.

Iako će zvanična premijera biti odžana tek na pariskom auto-salonu u oktobru, Folksvagen će u Nemačkoj početi da prima narudžbine kupca već od 7. jula. Osma generacija Pasata koštaće od 25.875 eura za limuzinu, dok će cena karavana počinjati od 25.950 eura za osnovnu verziju.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор