Epidemija korona virusa u Kini dovela je do pada prodaje automobila velikih nemačkih automobilskih kompanija, poput Folksvagena, BMW-a i Mercedesa, budući da je ova zemlja najveće tržište za nemačke proizvođače koji ionako nisu u najboljoj formi, piše Dojče Vele.
Prema predviđanjima švajcarske banke USB, u Kini će ovog meseca prodaja automobila pasti ispod 50 posto, a proizvodnja za oko 20 posto, zbog zatvorenih fabrika, problema sa snabdevanjem i pada potražnje. Novi koronavirus, poznat i kao KOVID-19, stvorio je nove probleme nemačkoj auto-industriji koja se još uvek oporavlja od „Dizelgejt“ skandala sa izduvnim gasovima i suočava sa padom potražnje i povećanjem carinama zbog trgovinskog rata SAD i Kine, a sve to u vreme pokušaja da se prebaci na proizvodnju električnih i autonomnih vozila.
Kompanija Daimler, vlasnik Mercedesa, i Audi, koji pripada Folksvagen grupaciji, nedavno su najavile da će ukinuti ukupno 20.000 radnih mesta, kako bi uštedele novac koji bi investirale u proizvodnju električnih automobila, a slične vesti stižu iz kompanija koje se bave proizvodnjom auto-delova, kao što su Kontinental i Robert Boš.
Za razliku od američkih i kineskih proizvođača automobila, nemačke kompanije su poslednjih godina uvećavale svoj udeo na kineskom tržištu, uprkos generalnom padu potražnje u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu. Podaci pokazuju da Kinezi kupuju 40 posto Folksvagenovih automobila i oko 30 posto Mercedesa i BMW-a. Sada je, međutim, situacija drugačija i auto-saloni su gotovo prazni. U Kineskom udruženju prodavaca stranih automobila kažu da je otvoreno između 20 i 30 posto salona, a da posetilaca gotovo i nema.
U Folksvagenu i Daimleru kažu da je još rano za procenu punog efekta epidemije, ali napominju da očekuju pad prodaje. Kineske automobilske kompanije u kojima učestvuju nemački proizvođači uglavnom su ponovo počele sa radom ili to planiraju u narednim danima. Pošto nemačke firme nemaju fabrike u pokrajini Huabei, gde je epicentar zaraze, izgleda kao da su do sada uspele da izbegnu najgore posledice epidemije. Sa druge strane, Fiat-Krajsler je već najavio zatvaranje jedne fabrike u Evropi ukoliko proizvođači auto-delova u Kini ne mogu da nastave proizvodnju, dok su Hjundai i KIA već zatvorili fabrike u Koreji zbog kašnjenja isporuke kineskih delova.
Poznavaoci prilika auto-industriji kažu da bi potražnja mogla da se vrati na uobičajeni nivo tokom narednih nekoliko meseci, a prodaja automobila bi navodno mogla čak i da poraste zbog straha od zaraze, jer su kineske vlasti uvele ograničenja na javni prevoz i nove aplikacije za zajedničku vožnju, što bi moglo da motiviše potencijalne kupce da nabave sopstveni auto. Ipak, ukoliko se kriza nastavi još nekoliko nedelja, to će imati veliki negativni efekat na celu kinesku ekonomiju, što će posledično značiti i veću nesigurnost za potrošače, pa i manje prodatih automobila. Međutim, potencijalni kupci nemačkih automobila možda će uspeti da prebrode takvu krizu, jer, kako kaže Mark Fultorp iz londonske firme IHS Markit, “oni verovatno imaju bolji posao i više ušteđevine, tako da tu možda ima više otpornosti”.
Оставите одговор