Prepravka dizelaša menja performanse motora

Zbog prelaska na realističnu WLTP proceduru merenja emisija štetnih gasova, „Opelova Astra“, „Seatov Leon Cupra“ i „Volkswagenov Golf R“ gube snagu za bar 10 ks.

Novu Astru 1,6 BiTurbo dizel sa SCR (Selective catalytic reduction) tehnologijom Opel je morao da unapredi kako bi ispunila zahteve Euro 6d-TEMP standarda, koji uključuje emisije u stvarnoj vožnji (RDE) merene na javnim putevima (WLTP standard testiranja vozila). Međutim, motor je zbog toga izgubio 10 Ks, pa sada Astra BiTurbo nudi 150 KS i 350 Nm u raspnu od samo 1.500-2.250 obrtaja u minuti.

Dok je gubitak performansi minimalan i teško će biti očigledan regularnim korisnicima, tvrdnje o ekonomičnosti ovog automobila mnogo su iskrenije. Opel tvrdi da Astra hečbek sada prosečno troši 4,8-5 l/100 km, dok je ranija fabrička kombinovana potrošnja iznosila 4-4,1 l/100 km.

Kao i u slučaju Astre i Seatova hečbek verzija modela Leon Cupra će zbog prelaska na WLTP standard biti uskraćena za 10 ks, a redukovanu snagu motora imaće i Volksvagenov Golf R. Seat bio prinuđen da smanji snagu 2.0 litarskog turbo benzinskog agregeta u hečbek verziji modela Leon Cupra, sa 300 ks na 290 ks, dok je karavan verzija zadržala istu snagu. Kada je VW krajem 2016. predstavio restilizovani Golf R, njegov 2.0 litarski benzinac je bio pojačan za 10 ks, na 310 konjskih snaga, a sada se snaga ponovo vraća na stari nivo.

Uvođenje WLTP standarda donelo je brigu mnogim proizvođačima, jer se ispostavilo da neki njihovi modeli po novom načinu merenja ne zadovoljavaju trenutno važeće ekološke norme u EU. Za sada nije poznato da li će Golf R izgubiti 10 ks u obe svoje verzije, hečbek i karavan, ali kako saznaje „Autocar“, ova promena će uticati i na vozila koja su već naručena, ali još nisu isporučena.

S druge strane, u Opelu ističu da je brza tranzicija na Euro 6d-TEMP norme deo strategije da kompanija „postane lider u smanjenju emisije gasova“, a kao deo te strategije predstavljena su četiri elektrifikovana modela, uključujući tu i novu generaciju Corse. Ona će biti dostupna kao potpuno električni model, dok će Grandland X biti plug-in hybrid. Do 2024. godine francuska „PSA grupacija“ koja je vlasnik nemačkog brenda, planira da kupcima ponudi hibridnu ili potpuno električnu verziju svakog svog putničkog automobila koji je u prodaji.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор