Nemačka automobilska kompanija Daimler je na početku nove poslovne godine zabeležila pad svoje prodaje, suočena, kao i drugi veliki proizvođači, sa problemima usporavanja globalne ekonomije, što se naročito odrazilo na velikom kineskom tržištu.
Dajmler je saopštio da je u prvom tromesečju ove godine prodaja njegovih vozila pala za 4 posto, na 773.800 prodatih jedinica, pri čemu je tražnja za njegovim luksuznim automobilima marke „Mercedes-Benc“ blago opala u gotovo svim regionima.
U kompaniji ovakvu situaciju objašnjavaju time da je Kina „povukla nadole“ tržište automobila u celini, jer je u ovoj zemlji Daimler zabeležio čak dvocifreni pad prodaje u prvom kvartalu, prenosi agencija Asošiejted pres.
Neto dobit Dajmlera je pala na 2,1 milijardu eura u prvom tromesečju ove godine, u odnosu na 2,3 milijarde dobiti u istom periodu prošle godine, dok je prihod smanjen na 39,7 milijardi sa prošlogodišnjih 39,8 milijardi eura.
U Daimleru navode i da je, pored pada tražnje, bilo problema i sa velikim zalihama automobila i „uskim grlima“ u lancu dobavljača.
– Nismo i nećemo biti zadovoljni sa ovim, očekivanim, osrednjim početkom godine – rekao je predsednik Dajmlera Diter Zeče i dodao da će kompanija zadržati projekciju dobiti za celu godinu na istom nivou, uprkos upozorenjima da će svetska ekonomija verovatno nastaviti da usporava.
Оставите одговор