U situaciji uvođenja sve oštrijih ekoloških normi i tržišne pomame za razvojem tehnologija električnog pogona i autonomne vožnje, proizvođači automobila izgleda da ipak imaju i vremena i sredstava za neke neobične novitete.
Tako je nemački Volkswagen ovih dana iznenadio javnost javnim testiranjem svojih novih filtera kočione prašine, namenjenih vozačima koji prilikom izbora kočnica, osim cene i karakteristika, gledaju i koliko prašine nakupljaju prilikom kočenja.
Moglo bi se pomisliti da je razlog za ovu inovaciju taj što se kočiona prašina taloži ne samo na felnama, već i na karoseriji automobila, što narušava njegovu estetiku. Međutim, glavni razlog za uvođenje ovog filtera zapravo je još jedan način za smanjenje zagađenosti životne sredine.
Naime, poslednja istraživanja su pokazala da se samo u Nemačkoj godišnje stvori 10.000 tona ove prašine koja loše utiče i na zdravlje ljudi, budući da su najmanje čestice sposobne da prodru u pluća, što vodi ka respiratornim i srčanim bolestima.
Volkswagen je ovaj filter nedavno testirao na prototipu nove generacije Golfa GTD, iako je prvi prototip filtera predstavljen još prošle godine, kada je saopšteno da je u stanju da zadrži oko 80 posto čestica prašine. S obzirom na to da je težak svega 500 grama, filter instaliran na vrhu kočionih diskova ne utiče na težinu i performanse vozila.
Оставите одговор