U Hanoveru je završen ovogodišnji sajam industrije, inače najveći na svetu. U 27 hala sajamskog prostora pet hiljada izlagača imalo je priliku da pokažu najnovija dostignuća svojih kompanija, ali i da sklope ozbiljne poslove.
Na trinaest tematskih izložbi u okviru sajma mogla su se videti najnovija dostignuća automatizacije u industriji, nove pogonske tehnike, ali i „zelene“ tehnologije, prenosi „RTS“.
Partnerska zemlja ovogodišnjeg sajma u Hanoveru bila je Holandija. Manifestaciju je posetilo nekoliko stotina hiljada posetilaca, kako se navodi, najviše potencijalnih poslovnih partnera ili kupaca ponuđenih proizvoda.
Srbija ove godine na sajmu nije imala nacionalni štand, ali je imala svoje predstavnike. Za male kompanije kao što su srpske sajmovi predstavljaju dobru priliku za izlazak na tržište. Pošto je to skupa investicija, za sve izlagače sa ograničenim budžetom pravo rešenje je nastup na zajedničkom štandu. Zahvaljujući projektu prekogranične saradnje sa Bosnom i Hercegovinom, u Hanover je došlo po pet kompanija iz obe zemlje.
Predstavnik kompanije „Termorad“ iz Požege Vlade Rajević kaže da se problemi javljaju kada nemate iskustva, a treba da izađete sami, pa je kako kaže, ovako mnogo lakše. Nataša Knežević iz Regionalne razvojne agencije „Zlatibor“ ističe da su na sajam došle naše firme koje poseduju izvozni potencijal. Adi Alić iz sarajevske firme „Strojal“ kazao je kako je na sajmu prvi put sreo firme iz Bosne i Hercegovine i Srbije i da su neki poslovi već ugovoreni.
Nemanja Hadži-Pavlović, predstavnik Hanoverskog sajma u Srbiji smatra da svaka firma koja želi da pronađe kupce na stranim tržištima treba da dođe na sajam, jer se danas poslovi ne sklapaju više ni telefonom ni mejlom, već upravo ličnim kontaktom. Brok Makormak, Portparol Hanoverskog sajma kaže da je ovo verovatno najefikasniji način sklapanja posla, jer klijenti mogu da dođu ovde i za pet dana na jednom mestu imaju priliku da sretnu potencijalne kupce iz celog sveta.
Оставите одговор