U svom Centru za istraživanje i inovacije (FIZ), BMW poslovna grupacija pustila je u rad novi Aeroacoustics and Electric Drive Center (AEC), kojim je, nakon gotovo 40 godina, zamenjen stari aeroakustični tunel.
Postrojenje čine dva objekta. U višenamenskom delu nalazi se radna, ispitivačka i merna oprema, dok je drugi objekat vazdušni tunel dužine nešto manje od 100 metara, visine 45 metara i širine 25 metara. U kompaniji tvrde da je to najveći i najtiši vertikalni akustični vazdušni tunel na svetu.
Počev od podne ploče debljine tri metra do fasade, cela konstrukcija je zvučno izolovana od spoljne buke. Postrojenje je opremljeno ventilatorom snage 4,5 MW, koji obezbeđuje do 100.000 kubnih metara vazduha u minutu, pri brzini od 250 km/h, prenosi Indeks.
Ceo aerotunel je projektovan kao akustični prostor poluslobodnog polja, što znači da nema zvučnih refleksija, što mu omogućava realističnu simulaciju situacija na putu. Takođe, frekvencijski raspon za uslove poluslobodnog polja od 30 Hz pokriva čitav zvučni spektar.
Preciznu lokalizaciju pozadinske buke sa tačnošću manjom od jednog centimetra obezbeđuje ukupno 216 mikrofona, a tunel je opremljen i laserskim vibrometrijskim sistemom za beskontaktno merenje mehaničkih vibracija cele površine vozila.
Оставите одговор