U Minhenu je danas počeo Sajam automobila, na kom će, do zatvaranja 14. septembra, jedna od glavnih tema biti nadmetanje evropskih i kineskih proizvođača, naročito u segmentu električnih vozila (EV).
Učesnici iz Kine predstaviće brendove BYD, Čangan (Changan), GAC i Honči (Hongqi), koji su, prema nemačkoj auto-lobističkoj organizaciji VDA, pojačali svoje prisustvo u Evropi za 40 procenata u odnosu na 2023. godinu.
Samo je BYD za prvih sedam meseci ove godine zabeležio u Evropi rast prodaje od 290 posto međugodišnje. U istom periodu, kineski proizvođači gotovo su udvostručili svoj udeo na evropskom tržištu, na 4,8 posto, i to uprkos uvođenju novih evropskih carina na EV iz Kine, prenosi agencija Rojters.
Prema očekivanjima, kineske kompanije će iskoristiti minhenski sajam da predstave svoje najnovije adute. Honči će izložiti modele EHS5, EHS7 i EHS9, kompanija Čeri predstaviće „omoda“ i „jaecoo“, dok će BYD prikazati premijum modele „denza“ i „seal 6 DM-i Touring“.
Sa druge strane, evropske automobilske kompanije, uključujući Mercedes-Benc, BMW, Reno i Folskvagen, pripremaju snažan odgovor. BMW će premijerno prikazati „iX3 SUV“, prvi model iz svoje nove serije „Neue Klasse EV“, Reno će predstaviti „clio 6“, Mercedes-Benc novi „GLC EV“, a Volkswagen „ID.Polo EV“, koji bi na evropskom tržištu trebalo da se pojavi od sledeće godine po ceni ispod 25.000 eura.
Prema pisanju britanske novinske agencije, stručnjaci kažu da su evropski proizvođači bili previše pasivni u odnosu na kinesku ekspanziju elektromobilnosti, zbog čega će morati da se naviknu na manji tržišni udeo.


Оставите одговор