Nemački trovinski lanac Aldi obmanjivao potrošače

Nemački trgovinski lanac Aldi Sued obmanjivao je potrošače svojim oglasima o sniženim cenama, zaključio je Evropski sud (ECJ) nakon prihvatanja argumenata nemačkog centra za savetovanje potrošača.

Naime, Centar za savetovanje potrošača u nemačkoj saveznoj državi Baden-Wuerttemberg uložio je žalbu na promotivnu nedeljnu brošuru kojom je Aldi Sued oglašavao banane i ananase uz naslov „Najbolja cena u Nemačkoj“. Centar je naglasio da nije dovoljno tek navesti najnižu cenu, pozivajući se na propise EU, a sud se sa time složio.

Sud je u obrazloženju svoje odluke podsetio da se sniženja u oglasima „moraju izračunavati“ na temelju najniže cene u prethodnih 30 dana. Međutim, u oglasu za ananas istaknuta je cena od 1,49 eura po komadu, uz precrtani iznos od 1,69 eura, uz napomenu sitnim slovima da je u prethodnih 30 dana najniža cijena iznosila 1,39 eura, što bi značilo da je najniža cena bila niža od one istaknute krupnim brojkama.

Inače, propisi Evropske unije zabranjuju da se cene podignu, a potom snize kako bi se takav potez predstavio kao sniženje, poručile su sudije ECJ-a i istakle da su ovakvom presudom želeli da spreče obmanjivanje potrošača.

Ovakvim potezom, ECJ je doneo preliminarnu presudu, pa se predmet sada vraća nemačkom sudu koji treba da je sprovede u delo, prenosi Poslovni.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор