Nemački trgovinski lanac ne pristaje na trku sa cenama

Direktor najvećeg nemačkog trgovinskog lanca „Edeka“ Markus Mozaoptužio je za „pohlepu“ velike međunarodne proizvođače poznatih robnih marki, kao što su Procter & Gamble, Mars i Pepsi, i najavio da će protiv njih nastaviti da vodi cenovni rat.

Na predstavljanju godišnjih finansijskih izveštaja, Moza je novinarima rekao da ih trenutno 17 kompanija ne snabdevaju. Kako je precizirao, radi se o gigantima koji trguju robom široke potrošnje, kao što su Procter & Gamble, Mars i Pepsi, kao i delovi Henkela, Schwarta i Unilevera, a čije konstantno podizanje cena Edeka ne želi da prihvati.

– Prošle godine su bila poskupljenja od tri milijarde eura, a u januaru su tražili još 1,2 milijarde eura – objasnio je Moza, a prenosi Feniks magazin.

Nakon što su Mars čokoladice već nestale iz mnogih prodavnica, verovatno će uskoro ista sudbina zadesiti i Pampers pelene, koje bi, prema prognozi, trebalo da nestanu sa rafova do juna, kada će zalihe biti potrošene. Zbog toga Edeka sada traži drugog dobavljača pelena.

Naime, šef najvećeg nemačkog trgovinskog lanca kaže da ne može da razume zahteve proizvođača za poskupljenjima, s obzirom na to da su brojne sirovine, poput pšenice i ulja jeftinije. Stoga Moza optužuje velike korporacije za pohlepu, jer paze samo na sopstveni profit.

– Pohlepa dobavljača međunarodnih marki ne jenjava. Očigledno smo u fazi da industrija robnih marki maksimizuje svoje rezultate i radije se odriče isporuka – rekao je Moza i dodao da korporacije imaju jasan dvocifreni rast zarade, dok su trgovci u maloprodaji zadovoljni ako mogu da ostvare i dobit od četiri posto.

Čelnik Edeke, kompanije koja poseduje čak 11.000 prodavnica, kritikovao je ogromne oscilacije cena hrane. On je rekao da su sa prvim pucnjem u Ukrajini eksplodirale cene pšenice, a da su sada troškovi kontejnerskog transporta iz Azije znatno pali, zbog čega se nada da će to uticati i na cene transportovane robe.

Edeka kao alternativu sada pokušava da pronađe druge dobavljače i da plasira tržištu više proizvoda sopstvene robne marke. Za sada se čini da rat oko cena još uvek nije uticao na prodaju mešove robe, jer je zarada u tom sektoru porasla.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор