Istraživanje kompanije za podatke o automobilima carVertical je pokazalo da su u prvoj polovini ove godine najpopularnije marke polovnih automobila u Srbiji bile Volkswagen, Opel i Renault, a modeli Volkswagen Golf, Opel Astra, Renault Megane, Audi A4 i Volkswagen Passat.
U poređenju sa istim periodom prošle godine, popularnost Golfa je opala, a porasla je popularnost Peugeota 2008, Mercedes-Benza GLC, Škode Kodiaq, Audia Q3 i Peugeota 3008. Jedini noviteti koji su se ove godine našli u top 10 jesu Citroen C4 i Peugeot 3008, prenosi b92.
– Nemački automobili poput Audija i Volkswagena su popularni među kupcima, jer vozači veoma cene njihovu pouzdanost, ali ih smatraju i delom svog imidža. Pored toga, ljudi koji razmišljaju o kupovini premijum polovnih automobila svesni su njihove bolje preostale vrednosti u odnosu na novija vozila ekonomske klase – objašnjava Matas Buzelis, stručnjak kompanije carVertical.
Rast popularnosti ovih modela je dobra vest za one koji planiraju da ih prodaju. Međutim, popularni modeli često su na meti prevaranata, pa je tržište puno automobila sa falsifikovanom kilometražom, što kasnije može dvesti do brojnih problema, jer praćenje preporuka proizvođača i pravovremeno održavanje postaju pravi izazov kada nije poznato koliko je vozilo prešlo.
Naime, u prvom polugođu 10,2% svih Golfova proverenih na platformi carVertical u Srbiji imalo je izmenjenu kilometražu, kao i 5,8% Opel Astri, 5,6% Renault Megana, 5,1% Audia A4 i 4,3% Volkswagen Passata.
Inače, na gotovo svim tržištima se nastavlja stabilizacija i postepeni pad cena polovnih automobila, što je rezultat oporavka tržišta novih automobila, s obzirom na to da više nema znatnog kašnjenja u proizvodnji kao što je to bio slučaj pre nekoliko godina.
– U zemljama koje imaju pogodnosti za kupovinu električnih automobila, njihova prodaja je porasla, ali je to samo kratkoročan trend. Dugoročno gledano, tržište električnih automobila će verovatno imati problema, jer se neki proizvođači vraćaju proizvodnji klasičnih automobila. Kupci koji su najviše želeli električna vozila već ih imaju, dok drugi ili ne mogu da ih priušte ili ne vide potrebu za prelaskom na elektromobilnost, jer nemaju gde da ih pune – objašnjava Buzelis.
Prema njegovom mišljenju, kupovina polovnih automobila se donekle oporavila, a broj transakcija na glavnim evropskim tržištima u stalnom je porastu u prvom kvartalu ove godine.
Оставите одговор