Kako bi privukle radnike, veliki broj nemačkih kompanija nudi fleksibilno radno vreme, pokazuje najnoviji izveštaja minhenskog Instituta za ekonomska istraživanja IFO i organizacije Randstat.
Analiza oglasa za posao pokazuje da je čak tri četvrtine nemačkih kompanija nudilo fleksibilno radno vreme, dodaje se u izveštaju Ifo, a prenosi agencija Tanjug.
– Kompanije se suočavaju sa nedostatkom radne snage i kvalifikovanih zaposlenih na tržištu, tako da moraju da budu privlačne za kandidate, a fleksibilno radno vreme je ključni adut – prokomentarisala je Darija Šaler iz minhenskog instituta.
Prema izveštaju, velike kompanije nude fleksibilno radno vreme nešto češće nego male, a posebno se ističu pružaoci usluga (78%) i trgovci u maloprodaji (72%).
Kao drugu pogodnost, firme se trude da zainteresuju radnike i za mogućnost dodatne obuke, u čemu opet prednjače velike firme (85%) u odnosu na male (58%).
Na trećem mestu u ponudi pogodnosti jesu karta za prevoz, mogućnost ishrane u menzi ili propusnica za fitnes i druge sportske aktivnosti. Ovako nešto nudi čak 89 posto velikih kompanija, ali svega 37 posto malih.
Četvrta pogodnost je četvorodnevna radna nedelja, koju za sada nudi samo 11 posto nemačkih kompanija, objavljeno je na veb stranici instituta Ifo.
Оставите одговор