Na najvećem svetskom sajmu prehrambene industrije „ANUGA 2025“, koji u Kelnu traje od 4. do 8. oktobra, predstavlja se rekordan broj srpskih kompanija, njih čak 42, koje svoje proizvode izlažu u okviru dva nacionalna štanda, u halama namenjenim gotovim i smrznutim proizvodima.
U organizaciji Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS), u hali gotovih proizvoda predstavljaju se 24 srpske kompanije – Agranela (Valjevo), Benlian foods (Niš), Budimka (Požega), Cmana (Krnjevo), Candy Rush (Beograd), Calibro (Topola), Es Komerc (Prijepolje), Fidelina skrob (Subotica), Frutorga (Prokuplje), Iinterfood 60 (Čačak), Medomiks (Petrovaradin), Min Commerce (Beograd), Mitsides Point (Sremska Mitrovica), Mix trade (Kulpin), Moravka Pro (Leskovac), MTM Sirela (Preljina), Minela (Batočina), NS Bomi (Obrenovac), PIP Novi Sad (Novi Sad), Sweet Fit (Beograd), Tartufi SR (Beograd), Tisacoop (Kanjiža), Yumis (Niš) i Zdravo Organic (Selenča).
Ove srpske firme su na sajam u Kelnu donele širok asortiman svojih proizvoda kao što su: med i dijetetski proizvodi na bazi meda, 100 posto prirodni sokovi od voća i povrća, džemovi, uključujući i organske, bez dodatog šećera, organske testenine, pasterizovani kiseli program, ajvar, sušeno voće i pečurke, koncentrati i pirei, konditorski proizvodi, štrudle sa voćnim punjenjem, čajno pecivo, čokoladirano voće, ovsene kaše, čokolade, kremovi od lešnika i pistaćija, voćni dezerti i sokovi za decu, proteinske kaše i namazi, i proizvodi od tartufa.
U hali zamrznute hrane Srbiju predstavlja 18 firmi: Agro partner (Lučani), Coja Promet (Žitkovac), Don Don (Beograd), ITN Grup (Zemun), Master Fruit (Beograd), Friglo (Sutjeska), Frigo-Paun (Požega), Frucom food (Arilje), Homemader Company (Beograd), Innoveat (Novi Sad), Hladnjača Pantelić (Kraljevo), Laki (Arilje), Sweet House Exclusive (Sopot), DBA Promet (Arilje), Mambikom Agrar (Beograd), Stamevski (Stara Pazova), Jugotrejd (Arilje) i Sicoberry (Kraljevo). Njihov asortiman podrazumeva smrznuto voće i povrće, voćne kaše i piree, topinge, kao i smrznute torte i kolače.
Srpske kompanije na ovom događaju nastupaju radi promocije i daljeg jačanja izvoza domaće prehrambene industrije na tržištu Nemačke i Evropske unije u celini, imajući u vidu značaj koji ANUGA ima kao vodeća sajamska manifestacija u svetu, navodi se u saopštenju PKS i dodaje da je ovo dobra prilika za naše kompanije i da se upoznaju sa najnovijim trendovima, tehnologijama, novim kupcima, dobavljačima, kao i da sagledaju svoju poziciju u odnosu na svetsku konkurenciju. Kompanije će tokom pet dana trajanja manifestacije imati brojne prilike za veliki broj sastanaka sa potencijalnim kupcima, distributerima i partnerima, i tako dodatno pozicioniraju Srbiju kao ozbiljnog igrača na globalnom tržištu hrane, dodaje se u saopštenju.
ANUGA se tradicionalno održava svake druge godine, u sajamskom kompleksu Koelnmeše GmbH, na površini većoj od 284.000 kvadratnih metara i predstavlja centralni događaj za sve aktere globalne prehrambene industrije. Obuhvata 10 tematskih celina, od kojih je svaka posvećena određenoj kategoriji proizvoda od gotovih proizvoda, mleka i mlečnih proizvoda, smrznute hrane, mesa i mesnih prerađevina, do organskih proizvoda, alkoholnih i bezalkoholnih pića, pekarskih proizvoda, toplih napitaka i alternativne hrane.
Manifestacija ove godine nudi posetiocima i stručnoj javnosti veliki broj konferencija i pratećih događaja, a posebnu pažnju privlači izložba Anuga taste Innovation Show, na kojoj se predstavljaju najinovativniji proizvodi u prehrambenoj industriji, sa akcentom na održivost, nutritivnu vrednost i kreativnost u razvoju novih proizvoda. Posebni trendovi koji će biti u fokusu izložbe uključuju smanjenje šećera, izbegavanje veštačkih sastojaka, alternativne proteine iz algi, insekata, gljiva, kao i super hranu, bezglutenske proizvode i povratak drevnim žitaricama.
Poseban fokus je i ove godine usmeren na KOSSER proizvode po jevrejskim pravilima ishrane, čija potražnja je u porastu, kao i na HALAL proizvode po muslimanskim pravilima, čija potražnja raste i u Istočnoj i u Zapadnoj Evropi. Firme koje poseduju ove sertifikate imaju prednost u pozicioniranju svojih proizvoda i ulasku na različita tržišta, zbog čega će po prvi put biti organizovana i specijalizovana Halal konferencija.
Koreja je zvanični partner ovogodišnje ANUGE, što dodatno ističe globalnu ulogu korejske hrane (K-Fud) i njen rastući uticaj na međunarodnoj gastronomskoj sceni, podržan popularnošću korejske kulture i K-popa, poručuju iz PKS.


Оставите одговор