Bavarski proizvođač motornih vozila BMW predstavio je novi lakši i ekološki prihvatljiviji materijal koji bi, uz značajno smanjenje emisije CO2, mogao da postane alternativa ugljeničnim (karbonskim) vlaknima.
Razvoj novog kompozitnog materijala, koji je trajao nekoliko godina, realizovan je u saradnji sa švajcarskom tehnološkom kompanijom Bcomp, sa kojom sarađuju i Porsche, Volvo i Polestar. Nakon što je testiran u trkačkim vozilima, obnovljivi materijal od prirodnih vlakana, koji potiče od lanenih semenki, sada je spreman i za ugradnju u BMW-ove serijske modele.
Cilj je bio da se smanji ugljenični otisak delova automobila bez kompromisa u performansama, a dobitni kompozit od lana dovoljno je snažan da parira ugljeničnim vlaknima, a ima i jedinstvenu vizuelnu teksturu koja ga čini odličnim izborom za vidljive delove vozila, kako spolja tako i iznutra, prenosi b92.
BMW je već objavio fotografije na kojima su, na modelu koji izgleda kao BMW M4 Coupe, krov, zadnji difuzor i umetci na haubi izrađeni od ovog novog materijala. Prema navodima kompanije, samo ovakav krov može da smanji emisiju CO2 za čak 40%, u poređenju sa ugljeničnim vlaknima, uz dodatne prednosti u fazi reciklaže vozila. Takođe, novi materijal ispunjava stroge zahteve i za homologaciju krova u okviru kompletne bezbednosne procene.
Inače, kompoziti od prirodnih vlakana prvi put su korišćeni u BMW M Motorsport timu tokom sezone Formule E 2019. godine, a zatim su zamenili delove od karbonskih vlakana i na trkačkim modelima M4 DTM i M4 GT4 koji će se uskoro takmičiti i na trci 24 sata Nirburgringa.
– Kompoziti od prirodnih vlakana su ključni element inovativnih laganih rešenja u auto-moto sportu. Radujemo upotrebi ovih materijala u budućim BMW M modelima – izjavio je izvršni direktor BMW M divizije Franciskus van Mil.


Оставите одговор