Tokom protekle godine nemačka privreda je počela da tone u recesiju, a zemlja je zabeležila najveći priliv migranata do sada. Nakon što je Ustavni sud zabranio Saveznoj vladi da se zadužuje, budžetski manjak od 17 milijardi eura primorao je vladu da najavi rezove i ukidanje brojnih subvencija.
Međutim, iako je vlada u velikoj meri do sada već poništila planirane rezove u poljoprivrednom sektoru, farmeri i dalje nisu zadovoljni, te su prošlog ponedeljka započeli proteste, blokirajući drumove širom zemlje, a od srede do petka su im se pridružili i železničari Dojče Bana nezadovoljni neuspelim pregovorima oko plata. Nemački mediji navode da većina Nemaca podržava zahteve seljaka…
Za kraj nedelje protesta protiv vladinih mera štednje, nemački poljoprivrednici najavljuju za ponedeljak 15. januara veliki miting kod Brandenburške kapije u Berlinu. Policija očekuje da će od nedelje popodne do ponedeljka ujutro na putevima ka i iz Berlina biti na hiljade poljoprivrednih vozila, pa upozorava građane da računaju na smetnje u saobraćaju.
Višednevni protesti poljoprivrednika u Berlinu i Brandenburgu izazvali su zabrinutost i običnih potrošača, s obzirom na to da je lokalno trgovačko udruženje još u četvrtak najavilo da bi mogli imati direktan uticaj na neisporučivanje robe i smanjivanje zaliha u supermarketima. Međutim, nakon vesti da su poljoprivrednici blokirali pristupne puteve glavnom skladištu koje snabdeva mnoge prodavnice u celoj toj regiji, lokalno udruženje poljoprivrednika se ogradilo od incidenta, poručivši da je reč o spontanom individualnom činu koje udruženje nije zvanično podržalo.
Pored toga, Nemačka industrijska i privredna komora (DIHK) je juče upozorila na moguće obustave proizvodnje i nestašice robe zbog sukoba u Crvenom moru, budući da najveći delovi evro-azijskog saobraćaja, pa tako i delovi i sirovine za nemačku industriju, prolaze kroz Suecki kanal. Prema rečima predstavnika DIHK Folkera Trajera, prva skladišta su već prazna i vidljiv je uticaj na proizvodne procese, pa bi duži rokovi isporuke i povećanje troškova transporta i osiguranja uskoro mogli da se odraze i na rast potrošačkih cena.
Ipak, nemački mediji podsećaju da su prazne police u supermarketima u pojedinim nemačkim regionima tokom protekle nedelje prvenstveno posledica blokada auto-puteva od strane nezadovoljnih proizvođača hrane.
Оставите одговор