Portal eUprava je uveo novu elektronsku uslugu „Moji podaci za banku“, koja će građanima omogućiti da sve podatke neophodne za pripremu i slanje ponuda za zaključenje ugovora o kreditu dobiju elektronskim putem kako bi ih u istoj formi mogli proslediti izabranoj banci.
Ovakve zahteve će moći da podnose svi građani koji su korisnici Portala eUprava (eGrađani), odnosno čiji se identitet potvrđuje elektronskom identifikacijom srednjeg ili visokog nivoa pouzdanosti, prenosi agencija Tanjug.
Guvernerka Narodne banke Srbije (NBS) Jorgovanka Tabaković je istakla da je ovaj projekat dokaz da država, vlada, centralna banka, banke, privreda i građani mogu i moraju biti partneri. Ona je poručila da će nova e-usluga uticati na brzinu i olakšati pristup kreditima, podsetivši da je svojom monetarnom politikom NBS dala ključan doprinos u sniženju kamata na kredite i poboljšanju uslova finansiranja građana, privrede i države.
– Tokom prethodne godine referentnu kamatnu stopu smo smanjili za ukupno 1,25% na svega 1%, što je najniži nivo ove stope u režimu ciljane inflacije. Međutim, ne treba zaboraviti da ciklus relaksacije monetarne politike Narodne banke Srbije traje u kontinuitetu od maja 2013. godine od kada je referentna stopa smanjena za čak 10,75 procentnih poena – naglasila je srpska guvernerka.
Prema rečima premijerke Ane Brnabić, ovo je prvi primer da javni i privatni, odnosno bankarski sektor, zajedno primenjuju digitalizaciju. Tom prilikom ona je najavila da građani uskoro mogu očekivati još novih olakšica od digitalizacije.
– Za aktiviranje ove usluge neophodno je proći pet koraka. Nakon podnošenja zahteva, korisnik se obaveštava o uspešno podnetom zahtevu, a u eSanduče mu pristiže zahtev za dostavljanje i omogućavanje prosleđivanja podataka i pristanak za obradu podataka o ličnosti, čime se okončava pružanje ove elektronske usluge – objasnio je direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović.
Оставите одговор