Od sredine juna, od kada svi električni trotineti u Srbiji moraju imati nalepnicu kojom se potvrđuje da su prošli tehnički pregled i da su registrovani ili da poseduju tehničke specifikacije, do sada je registrovano svega 1,5 posto ovih vozila.
Ceo ovaj postupak, uz komplikovano zakazivanje, često prerasta u muku koja vozačima e-dvotočkaša može da „izbije“ iz džepa poprilično veliku svotu novca, s obzirom na to da ukupni troškovi registracije trotineta iznose 6.440 dinara, a kazna ukoliko nije registrovan 10.000 dinara, piše Blic.
Električni trotineti, kojih je u Srbiji oko 250.000, sredinom septembra prošle godine su postali zakonski vidljivi, uz obaveznu dozvolu za upravljanje i precizne smernice kuda se mogu voziti i kojom brzinom. S tim u vezi, svi vozači trotineta trebalo je da do 15. juna podnesu Agenciji za bezbednost saobraćaja zahtev za izdavanje registracione nalepnice.
Prijem i obradu zahteva, izdavanje i postavljanje nalepnice obavljaju stručnjaci AMSS Centra za motorna vozila na 150 lokacija u 80 gradova i opština širom zemlje. Međutim, osim osnovnog troška registracije, vozače su dočekali i dodatni troškovi u vidu tehničkog pregleda koji ovlašćeni servisi uglavnom naplaćuju oko 4.000 dinara.
Od troškova tehničkog pregleda vlasnik trotineta može se spasiti samo ako ima dokumentaciju sa specifikacijama i karakteristikama vozila, koja se dobija prilikom kupovine. Ipak, većina građana je kupila trotinete pre izvesnog vremena, pa mnogi i nisu sačuvali originalnu dokumentaciju, pa će za nih ukupni troškovi registracije trotineta biti 6.440 dinara.
Zanimljivo je da se cena tehničkog pregleda trotineta gotovo poklapa sa cenom registracije pojedinih automobila, za koje iznosi od 3.000 do 6.000 dinara, ali uz još neke troškove poput osiguranja, naknada, taksi…
Prema navodima mnogih vozača, registraciju trotineta je otežalo i to što se izdavanje nalepnice zakazuje, kao i to što sva mesta gde se to može učiniti imaju ograničeno radno vreme koje se najčešće poklapa sa delom dana kada je većina korisnika na poslu, a punktovi su često i na obodima grada.
Оставите одговор