Nakon nešto više od dve godine izgradnje, u nemačkom Biterfeld-Volfenu kompanija „AMG Litijum“ je otvorila prvu evropsku rafineriju litijuma, vrednu oko 140 miliona eura, prenosi Euronews.
Većina sirovine stizaće iz Brazila, a zatim će se u rafineriji prerađivati u litijum-hidroksid pogodan za izradu baterija. Prema planu, fabrika će proizvoditi 20.000 tona litijum-hidroksida godišnje, što će biti dovoljno za opremanje 500.000 električnih vozila.
Litijum je najvažnija komponenta u proizvodnji baterija za električna vozila (EV), zbog čega je, u situaciji globalnog prelaska na zelenu energiju, veoma tražen na tržištu. Kao odgovor na sve veću potražnju, EU je u septembru 2023. usvojila nacrt Zakona o kritičnim sirovinama čiji je cilj da se smanji zavisnost Evrope od spoljnih izvora snabdevanja.
Za sada, većina hibridnih i električnih vozila koristi litijum-jonske baterije. Prema rečima generalnog direktora kompanije „AMG Litijum“ Stefana Šerera, ukoliko se žele i određene performanse i domet tokom vožnje, onda je litijum-jonska baterija nenadmašna.
U nemačkoj rafineriji u budućnosti će se proizvoditi litijum i iz evropskih rudnika, poput onog iz Portugala i planine Ercgebirge (Krušne Hori) na granici Češke i Nemačke, a u planu EU je i kopanje srpskog litijuma iz doline Jadra.
Оставите одговор