Preko društvenih mreža građani ove godine prevareni za 54 mil. din.

Nacionalni centar za prevenciju bezbednosnih rizika u IKT sistemima Republike Srbije (CERT) je objavio da su građani Srbije su u prvih devet meseci ove godine na društvenim mrežama prevareni za više od 54 miliona dinara, najviše na društvenim mrežama Fejsbuk i Instagram,

Ovo je na Nacionalnoj sajber konferenciji u Beogradu saopštio novinarima Jovan Milosavljević iz Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) – Nacionalni CERT. Tom prilikom, on je Fišing označio kao glavnu internet prevaru u kojoj se u osnovi radi o krađi identiteta i podataka, pri čemu se napadaju svi tipovi korisnika, bilo da su u pitanju privatna lica ili kompanije.

– Cilj je da se dođe do poverljivih informacija, kako ličnih, tako i finansijskih, i na taj način se preuzmu finansijska sredstva od građana. Preko društvenih mreža Fejsbuk ili Instagram korisnici dolaze do spozorisanih oglasa na koje je potrebno kliknuti i nastaviti dalje u skladu sa datim instrukcijama, a cilj takvih napada je da se korisnici dovedu u zabludu kako bi učestvovali u ostvarivanju zarade koja je veoma laka i koja može da se realizuje u tri klika – naveo je Milosavljević.

Kako je dalje objasnio, ljudi se zatim usmeravaju na grupe na Telegramu ili Vatsapu, u kojima se dobija mentor koji upravlja timom od četvoro-petoro obmanutih od kojih će biti uzet novac. Inicijalna ideja prevare je, kaže Milosavljević, da se ulože određena sredstva, uz uputstvo da će se povraćaj sredstava ostvariti već narednog dana, a nakon toga žrtve se teraju da ulažu sve više i više, sve do trenutka kada shvate da su zapravo prevarene.

Prema njegovim savetima, potrebno je dva puta razmisliti i ne ostavljati svoje podatke, posebno ukoliko se čini da je zarada veoma brza i neverovatna, kao i da treba direktno stupiti u kontakt sa kompanijom i nadležnima iz te kompanije koje taj oglas promovišu i pitati ih da li je to zaista tako.

– Čim postoji taj element neke prinude, gde se zahteva neka brza reakcija, treba da se zaustavimo na trenutak, razmislimo i vidimo da li je zaista to tako ili ne. Znači preporuka je tri puta merim i jednom sečem – poručio je Milosavljević, a prenosi agencija Tanjug.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор