Poršeova fabrika u Cufenhauzenu, gde se proizvodi model Taycan, uskoro će redukovati rad na samo jednu smenu, kao odgovor na pad interesovanja kupaca za električnim vozilima.
Naime, nemačka automobilska kompanija je navodno smanjila proizvodnju potpuno električnog modela Taycan u Nemačkoj zbog usporavanja prodaje i opšteg pada potražnje za električnim modelima, piše Carscoops.
Inače, Taycan je u 2023. zabeležio više nego solidan prodajni rezultat od preko 40.000 isporučenih primeraka. Međutim, izveštaj iz Nemačke otkriva da, kao i u slučaju mnogih drugih električnih vozila, potražnja na tržištu opada, jer su svi koji su želeli da kupe električni automobil to već i učinili.
List Stuttgarter Nachrichten pretpostavlja da kompanija sada pregovara sa lokalnim radničkim savetom i ne očekuje da će ova promena dovesti do gubitka posla zaposlenih. Portparol brenda nije komentarisao medijske navode.
Za ovakvo stanje na nemačkom tržištu ne okrivljuje se ukidanje državnih subvencija za kupovinu električnih vozila, usvojeno krajem 2023. godine, bar kada se radi o glavnom razlogu. U prvih šest meseci 2024. prodaja električnih vozila u Nemačkoj je pala za 16,4 posto Pored toga, kinesko tržište „presušuje“ za Taycan zbog sve većeg broja jeftinijih električnih automobila proizvedenih u lokalnim kineskim fabrikama.
Stuttgarter Nachrichten smatra da su luksuzni nemački modeli koje žele kineski kupci zaprovo oni klasični sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS), a ne električni.
Porsche Taycan je nedavno ažuriran za proizvodnju u 2025. godini što bi trebalo da pomogne da se nadoknadi pad potražnje, s obzirom na to da su neki kupci možda čekali da na tržište stigne unapređen model.
Takođe, puštanje u prodaju Poršea Macan Electric trebalo bi da pomogne nemačkom proizvođaču automobila, jer je jeftiniji je od Taycana, a plasiraće ga i u Kini, gde bi mogao postati jak prodajni adut.
Оставите одговор