Otpremnine u Mercedesu i do pola miliona eura

Nemačka automobilska kompanija Mercedes-Benz poslednjih godina diskretno sprovodi program dobrovoljnog otpuštanja radnika uz otpremnine. Firmu je do sada napustilo oko 4.000 zaposlenih, što je znatno više nego što je uprava očekivala, piše Handelsblat.

Prema insajderskim informacijama, ponudu je do sada primilo čak 40.000 radnika, a posebno je bila atraktivna tzv. “turbopremija”, za one koji su se brzo odlučili. Kako piše Handelsblat, dugogodišnji radnici su mogli da dobiju i šestocifrene iznose otpremnine. Na primer, 55-godišnji šef tima sa platom od 9.000 eura mogao je da računa na oko pola miliona eura.

Program rešavanja viška zaposlenih deo je šireg plana štednje do 2027. godine, kojim izvršni direktor Ola Kalenijus želi da smanji troškove poslovanja za pet milijardi eura, od čega oko milijardu smanjenjem troškova rada. Mere su usmerene na sve koji nisu direktno u proizvodnji, poput administracije, inženjera ili IT stručnjaka.

Inače, zbog sporazuma sa državom o zabrani otkaza, koji važi do kraja 2034. godine, Mercedes je prisiljen da dobrovoljni odlazak radnika podstiče velikodušnim otpremninama. U kompaniji tvrde da program nije “seča radnih mesta”, već deo poslovne transformacije, budući da istovremeno ulažu u prekvalifikaciju zaposlenih za “poslove budućnosti”.

Inače, Mercedes štednju ne sprovodi samo kroz otpremnine, već planira i da proširi proizvodnju u mađarskom Kečkemetu, gde su troškovi, navodno, čak 70% niži nego u Nemačkoj. Paralelno, u fabrici u Sindelfingenu se luksuzni modeli S-Klase i EQS proizvode u samo jednoj smeni, zbog čega ih je prošle godine proizvedeno 205.000, a 2018. ih je bilo više od 330.000.

Ipak, najveći izazovi za Mercedes dolaze sa kineskog tržišta, gde vladaju žestoka konkurencija i cenovni ratovi, dok poslovanje u SAD otežavaju carine. Pored toga, strategija prelaska na isključivo električne automobile do kraja decenije morala je biti zaustavljena, jer se Mercedesovi e-modeli slabo prodaju, naročito u Kini.

Stoga nemački proizvođač sada ulaže u modernizaciju klasičnih modela sa motorima sa unutarnjim izgaranjem, a priprema i novu generaciju električnih vozila, tako da je ove godine već predstavio novi električni CLA i obnovljeni GLC SUV.

Mercedesovi problemi u tranziciji ka elektromobilnosti nisu izuzetak. Nemačka automobilska industrija je u poslednje dve godine ugasila više od 55.000 radnih mesta. Bosch planira da ukine još 22.000 pozicija, ZF 14.000, dok Volkswagen planira da u Nemačkoj do 2030. otpusti 35.000 radnika.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор