U okviru do sada najvećeg istraživanja u Nemačkoj, pod radnim nazivom „Četiri dana“, mnoge kompanije, među kojima i građevinske, marketinške i uslužne, trenutno eksperimentišu sa uvođenjem četvorodnevne radne nedelje, navodi Dojče vele.
U kom obliku će radno vreme zaposlenih biti skraćeno, od početka eksperimenta je prepušteno samim preduzećima, odnosno njihovom menadžmentu. Tako su, neke kompanije odabrale da petak bude slobodan dan za sve, drugi su omogućili svojim radnicima da rade četiri nedelje po pet dana, pa da im peta nedelja bude neradna, dok su treći svojim zaposlenima dnevno skraćivali broj radnih sati.
Jedan organizator putovanja iz Minstera već peti mesec sprovodi ovaj pilot-projekat. Njegov direktor Julius Graler kaže da su svi njihovi radnici imali svoje uspone i padove, ali da je od početka bio uveren da treba smanjiti nedeljno radno vreme, pa je to hteo da isproba u svom preduzeću.
– Može se primetiti da se ljudi osjećaju odmornije i da nisu imali problem da odrade svoj deo posla u skraćenom radnom vremenu. Zaposleni nisu imali više prekovremenih sati, produktivnost je ostala ista, a reakcija korisnika je bila pozitivna. Ovakvo rešenje se ipak isplatilo – poručuje Graler i dodaje da je čak 80 posto radnika ocenilo projekt kao uspešan.
Kako ističe, iako za njega ovaj projekat predstavlja dodatni organizacioni napor, nakon završetka eksperimentalnog perioda planira da u svojoj firmi nastavi sa četvorodnevnom radnom nedeljom.
Оставите одговор