Nemački Dajmler je predstavio kamion budućnosti – električni Mercedes eActros 600, sa baterijom kapaciteta preko 600 kWh i dometom od 500 kilometara, za koji u kompaniji veruju da će odmah početi da zamenjuje dizelaše u voznim parkovima širom Evrope i sveta.
Fabrika će početi da prima porudžbine već ove godine, dok bi serijska proizvodnja trebalo da krene krajem iduće godine, saopštili su predstavnii kompanije tokom prezentacije novog drumskog teškaša na autoputu kod Egestorfa u Donjoj Saksoniji.
U kompaniji kažu da kamioni na električni pogon na duži rok mogu da zamene većinu teretnih vozila sa dizel motorom, zavisno od troškova u raznim zemljama, uključujući cenu struje i dizela, kao i putarine. Kako navode, u sadašnjim oklonostima, uprkos dva, do dva i po puta većoj nabavnoj ceni, električni kamion u Nemačkoj i Francuskoj postaje isplativiji nakon pet godina upotrebe, odnosno 600.000 pređenih kilometara.
Kamion je tehnički projektovan za kombinovanu ukupnu masu do 44 tone. Međutim, zbog veličine baterija, za prevoz tereta ostaju svega 22 tone, što ostavlja otvorenim mnoga pitanja, budući da iz Dajmlera još uvek ne saopštavaju ništa o ceni eActrosa.
Kako je za agenciju DPA rekla Karin Radštrom iz upravnog odbora Dajmler kamiona, zbog ekonomske računice već 2030. godine tri od pet novih kamiona u prodaji moglo bi biti električno. Ona je istakla da izgradnja potrebne infrastrukture predstavlja veći izazov od samog razvoja električnih teretnih vozila, zbog čega će od nje zavisiti brzina elektrifikacije u sektoru transporta.
Оставите одговор