Lidl uspostavlja prvi standard za zaštitu biodiverziteta

Nemački Lidl je zajedno sa sertifikacionom kućom GLOBALG.A.P. i drugim partnerima uspešno razvio standard za zaštitu biodiverziteta u konvencionalnoj proizvodnji voća i povrća, čime je postao prvi evropski trgovac koji doprinosi očuvanju raznolikosti živih vrsta i kvaliteta i plodnosti zemljišta.

Modul „BioDiversity“ od sada će biti dostupan svim učesnicima na tržištu, kao dodatni modul za uspostavljeni GLOBALG.A.P. standard za dobre poljoprivredne prakse. U prvoj fazi Lidl će primeniti standard na više od 250 proizvođača iz različitih evropskih zemalja, a u narednom koraku svim evropskim proizvođačima voća i povrća biće predstavljen GLOBALG.A.P. dodatak za zaštitu biodiverziteta.

– Uvođenje prvog standarda biodiverziteta u konvencionalnoj evropskoj proizvodnji voća i povrća pokazuje koliko su inicijativa i saradnja važni. Odlučni smo u nameri da budemo pokretači promena u celoj industriji kako bismo unapredili jedan od izazova našeg vremena, očuvanje biodiverziteta – poručila je Martina Petrović iz kompanije Lidl Srbija.

Lidl i GLOBALG.A.P. su na ovom projektu sklopili partnerstvo sa kompanijom FiBL Spin-off Sustainable Food Systems GmbH (SFS) koja je imala ulogu upravljanja projektom, kao i sa Globalnim fondom za prirodu (Global Nature Fund), kompanijom Bioland, fondacijom Lake Constance i Univerzitetom Nürtingen-Geislingen.

Agencije i poljoprivredni proizvođači bili su uključeni u razvoj i implementaciju ovog standarda u Nemačkoj, Italiji, Poljskoj i Španiji, kako bi se odgovorilo i na praktične zahteve, a rezultat je bio razvoj dodatnog modula usmerenog na potrebe svih učesnika na tržištu, od proizvođača do distributera, prenosi eKapija.

Prema rečima predsednice Globalnog fonda za prirodu Marion Hamerl, hitno je potrebno da se u svetu zaustavi gubitak biodiverziteta za koji je naučno dokazano da, pored negativnih klimatskih promena, predstavlja najveći izazov za planetu i poljoprivredu.

– Novi modul GLOBALG.A.P. standarda pomaže u zaštiti biodiverziteta postavljanjem finalnog datuma za pretvaranje prirodnih ekosistema u poljoprivredno zemljište, zahtevajući plan upravljanja biodiverzitetom. Takođe, pomaže i uspostavljanjem efikasnijih kriterijuma za očuvanje i integrisanim upravljanjem štetočinama, kao i još mnogo toga – objasnila je Hamerl.

Lidlova strategija biodiverziteta u prvom stadijumu usmerena je na identifikaciju sirovina čija je eksploatacija povezana sa posebno visokim rizicima po biodiverzitet. U tu svrhu je, između ostalog, razvijen i namenski alat za procenu rizika za biodiverzitet.

„Poštovanje biodiverziteta“ predstavlja jednu od šest tema koje su u fokusu Lidlove strategije održivosti, budući da je danas zaštita biodiverziteta jedan od najvećih izazova u sektoru hrane. Kompanija Lidl na ovaj način ističe važnost raznolikog i netaknutog prirodnog okruženja za vlastito poslovanje, objašnjavaju u kompaniji.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор