Nakon prvog maratonskog testiranja električnog Volkswagena ID.3 i pređenih 100.000 km, nemački auto-klub ADAC je utvrdio da baterija funkcioniše više nego dobro, s obzirom na to da je zadržala 93 posto ukupnog kapaciteta.
Rezultati testa su još realniji ako se zna da je baterija namerno punjena mimo preporuka proizvođača, a bliže najnepovoljnijem modelu punjenja. Pri tome su korišćeni samo brzi punjači, što prema statistici nije najčešći način punjenja. Takođe, baterija je često punjena do 100 posto kapaciteta i ponekad danima ostavljana na stanici za sledećeg vozača, što Volkswagen takođe ne preporučuje.
Iz ADAC-a poručuju da ne sumnjaju u izdržljivost Folksvagenovih električnih automobila, uz pohvalu proizvođaču za reklamiranje neto kapaciteta svojih baterija, umesto bruto kapaciteta, prenosi Revijahak. Naime, ukupan kapacitet baterije ID.3 iznosi 82 kWh, a njeno puno korišćenje znatno utiče na vek trajanja. Automobilske kompanije se protiv toga bore pomoću sistema koji sprečava vozače da iskoriste određenu količinu kapaciteta baterije. Ne objavljuju svi brendovi ovu razliku, što kupce može dovesti u zabludu. Međutim, Volkswagen jasno navodi da ID.3 ima neto kapacitet od 77 kWh, a ne 82 kWh.
Na osnovu rezultata testiranja, auto-klub kupcima preporučuje da prate i omogućavaju bežična ažuriranja softvera, budući da su Volkswagenova poboljšanja povećala snagu punjenja, učinila pogonski sklop efikasnijim i proširila domet ID.3 tokom hladnih dana.
Inače, testiranje ID.3 se i dalje nastavlja sve do pređenih 160.000 km.
Оставите одговор