Kako se kreću marže u svetskoj auto-industriji

Operativna marža za deset najvažnijih međunarodnih predstavnika automobilske industrije u prvom kvartalu u proseku je iznosila 7,1 posto, što je najniže u poslednje tri godine, pokazuje istraživanje Centra za automobilski menadžment (CAM) iz nemačkog grada Bergišgladbaha.

Nakon što su proizvođači donedavno ubirali astronomske marže na automobile, zbog velike tražnje i uskih grla u isporuci, situacija se sada vraća u realnost usled visokih kamata na kapital i geopolitičkih neizvesnosti, pišr Revijahak.

U prvom tromesečju ove godine, nemački premium proizvođači BMW i Mercedes i dalje su bili najuspešniji, sa operativnim profitom od oko 11 posto. Za njima su Toyota sa 10 posto i General Motors koji je uspeo da poveća maržu na 8,7 posto.

Volkswagenov koncern se našao na petoj poziciji, sa ukupnim profitom od 6,1 posto, a odmah za njim su Hyundaij sa 5,8 posto i Honde sa 5,6 posto marže.

Američki proizvođač električnih automobila Tesla (5,5 odsto marže) i kineski BYD (4,6 posto marže) borili su se u prvom kvartalu sa slabim tržišnim rastom i cenovnim ratovima na nekim tržištima, a najviše na kineskom.

BMW i Mercedes su ostvarili prosečnu dobit od 4000 eura po vozilu. Šef CAM-a Stefan Bracel tvrdi da je industrija na prekretnici, jer sa jedne strane mora da ponudi sve više EV i vozila sa niskim emisijama štetnih gasova, a sa druge strane treba da se nosi sa malom zaradom od takvog posla.

Stoga Bracel savetuje nemačkim proizvođačima da dodatno smanje troškove duž lanca vrednosti električnih automobila, kao i da se fokusiraju na inovacije, kako bi kupcima mogli da opravdaju više cene u poređenju sa konkurentima iz Kine.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор