Izvoz srpskih kozmetičkih proizvoda je u 2023. godini dostigao 80,3 miliona eura, što je gotovo za 40 procenata više međugodišnje. Srbija je za poslednjih pet godina izvezla kozmetike u ukupnoj vrednosti od 278 miliona eura, kako u zemlje regiona, tako i u skoro sve zemlje sveta.
Bojan Stanić iz Privredne komore Srbije kaže za Euronews Srbija da se srpska kozmetika prodaje u zemljama EU, Rusiji, Švajcarskoj, Ukrajini, Turskoj, ali i u Kanadi, Hong Kongu, Singapuru, Saudijskoj Arabiji, Kazahstanu, Iraku, SAD, Ujedinjenim Arapskim Emiratatima i Japanu. Naši najznačajniji izvozni kozmetički proizvodi, kaže Stanić, jesu oni za ulepšavanje, šminkanje i negovanje kože i kose, kao i toaletni sapuni.
Inače, naša nacionalna regulativa u oblasti kozmetičkih proizvoda je od aprila 2023. godine usaglašena sa EU regulativom, što znači da u pogledu efikasnosti i bezbednosti preparati proizvedeni u Srbiji ispunavaju sve potrebne uslove za promet na evropskom tržištu. Ipak, Stanić objašnjava da za plasman kozmetičkog proizvoda na tržište EU moraju da se ispune i još neki „administrativni“ uslovi, jer Srbija nije članica Unije, pa je za registraciju našeg proizvoda potrebno angažovati odgovorno lice sa sedištem u Uniji.
Prema rečima Božidara Backovića, vlasnika jedne beogradske firme koja godišnje proizvede oko 1.500.000 kozmetičkih proizvoda, ključ je u kvalitetu, inovativnosti i prilagođavanju trendovima i potrebama potrošača. Konstantno unapređivanje proizvoda i pažljivo praćenje tržišnih trendova ključni su faktori za uspeh na zahtevnom evropskom tržištu, kaže on i dodaje da u proizvodnji koriste domaće sirovine, ambalaže i pakovanja, a da su njihovi farmaceti i tehnolozi posvećeni stalnom razvoju i usavršavanju tehnologije i receptura.
– Naša linija proizvoda je široka, a najopularniji i najprodavaniji kozmetički proizvodi su dnevna i noćna krema, serum, tonik za lice, sredstvo za čišćenje lica i skidanje sminke, širok spektar sapuna – anticelulit, detox, anti akne, baby sapun, intimo sapun, rukavica za skidanje sminke, zeolite foot powder i foot sprej, kao i mnogi drugi proizvodi – precizirao je Backović i naglasio da kompanija svake godine beleži značajan rast prodaje, jer širi asortiman proizvoda i ima velike planove na domaćem i inostranom tržištu.
On je poručio da su, pored kvaliteta proizvoda, za uspeh na stranim tržištima ključni faktori i ispunjavanje svih zakonskih zahteva i standarda, kao i izgradnja pouzdanog distributivnog lanca. Količine proizvoda koje izvoze, kako kaže, variraju u zavisnosti od tržišta i sezonskih trendova, najviše izvoze u Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, interesovanje srpskih kupaca je izuzetno veliko, a njihovi proizvodi svojim kvalitetom mogu da pariraju velikim svetskim kozmetičkim brendovima.
– Osim domaćeg tržišta, primetili smo značajan porast interesovanja na stranim tržištima na koja izvozimo proizvode, kao što su Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Austrija, Nemačka, Rusija. Probijanje na inostrana tržišta je izazovno, ali smo uspeli da izgradimo prepoznatljiv brend zahvaljujući visokokvalitetnim proizvodima i aktivnom marketinškom strategijom – poručio je Backović.
Оставите одговор