Nemački automobilski gigant Folksvagen (VW) sprema se da investira u rudnike, kako bi smanjio troškove proizvodnje baterija, pokrio polovinu svojih potreba za sirovinama i prodavao ih drugim kompanijama, izvestio je član uprave zadužen za tehnologiju Tomas Šmal.
Ova strategija VW-a u skladu je sa globalnim trendom među proizvođačima automobila, koji žele da imaju veću kontrolu nad delovima lanca snabdevanja, od proizvodnje energije do rudarenja sirovina, kako bi osigurali za sebe resurse neophodne za elektrifikaciju.
Naime, najveći evropski proizvođač automobila želi da njegova kompanija za baterije PowerCo postane globalni dobavljač, kao i da polovinu sopstvenih potreba zadovolji iz svojih pogona smeštenim uglavnom u Evropi i Severnoj Americi, rekao je Šmal za agenciju Rojters.
Kompanija PowerCo će krenuti sa isporukom baterijskih ćelija Fordu za 1,2 miliona vozila koje američki proizvođač pravi u Evropi na Folksvagenovoj električnoj MEB platformi, pojasnio je Šmal i dodao da i kapaciteti za eksploataciju ruda predstavljaju usko grlo u nabavci sirovina, zbog čega VW mora direktno da investira u rudnike.
S tim u vezi, Volkswagen je sklopio partnerstvo u snabdevanju sa rudarskim kompanijama u Kanadi, gde će izgraditi i svoju prvu severnoameričku fabriku. Šmal nije otkrio koje se još lokacije razmatraju, niti kada bi VW mogao da počne sa ulaganjima u rudnike.
Nabavka baterija po razumnim cenama predstavlja izazov za proizvođače motornih vozila poput VW-a, Tesle i Stellantisa, koji bi želeli da u budućnosti proizvode jeftinija električna vozila.
Za sada je više investicija u proizvodnju baterija od VW-a najavio samo Tesla, navodi se analizi Rojtersa, mada se čak i on muči sa povećanjem proizvodnje, zbog čega je primoran da angažuje azijske dobavljače.
Оставите одговор