Nemački Volkswagen najavljuje da će svoju evropsku ponudu osvežiti tako što će svoja tri modela, Tiguan, Tayron i Passat karavan, opremiti 2.0 litarskim turbo četvorocilindarskim motorom iz sportskog „hot hatch“ Golfa GTI.
Motor četvrte generacije, sa oznakom EA888, razvija 265 KS, uz maksimalni obrtni moment koji je povećan sa 370 Nm, koliko ima standardni GTI, na 400 Nm, koliko ima GTI Clubsport. Za razliku od GTI-ja, koji ima pogon na prednje točkove, Tiguan, Tayron i Passat imaće isključivo pogon na sva četiri točka (AWD), prenosi b92.
Iako su sva tri modela teža od Golfa GTI, Passat sa novim motorom ubrzava do 100 km/h za 5,8 sekundi, što je za desetinku brže od Golfa, zahvaljujući pogonu na četiri točka, dok su Tiguan i Tayron u rangu sa GTI-jem i postižu 100 km/h za 5,9 sekundi. Brži su samo Golf GTI Clubsport, sa vremenom od 5,6 sekundi, kao i Golf R, koji do stotke stiže za samo 4,6 sekundi.
Povećana snaga motora podrazumeva i bolju sposobnost vuče, tako da Tiguan i Passat mogu vući prikolicu do 2.200 kg, a Tayron do 2.500 kg. Svi koji bi želeli da imaju ovaj motor u svom porodičnom SUV-u ili karavanu, neće moći to da izvedu bez kupovine R-Line paketa, pa cena za Tiguan iznosi 57.995 €, za Tayron 59.755 €, a za Passat 62.990 €.
Inače, dizel motori su i dalje dostupni u svim modelima, ali je popularnost TDI-a značajno opala poslednjih godina. Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), udeo dizel motora na tržištu EU+EFTA+UK prošle godine je opao na samo 10,4 posto.
Оставите одговор