Uprkos rastu popularnosti BMW električnih vozila (EV), automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) i dalje su ubedljivo najtraženiji proizvodi bavarske kompanije. BMW je prošle godine prodao ukupno 2.200.177 automobila, od čega 368.523 potpuno električnih.
Broj prodatih električnih vozila svakako nije mali, ali su preostalih 1,83 miliona isporučenih automobila činili benzinci, dizelaši i hibridi, što je značajna razlika. U tom svetlu, ne treba da čudi izjava člana uprave BMW-a Johena Golera za Financial Times, u kojoj navodi da će „kompanija nastaviti ulaganja u tehnologiju motora sa unutrašnjim sagorevanjem, jer prelaz na EV vozila predstavlja dug i neizvestan put“.
S tim u vezi, kompanija iz Minhena trenutno planira da i u sledeću generaciju modela M3 ugrađuje redni šestocilindarski motor, kao i da nastavi sa proizvodnjom modela sa V8 motorima, doduše pretežno za tržišta SAD i Bliskog istoka, prenosi Automotorevija.
Statistika pokazuje da su savremeni dizel motori sve ređe u ponudi poznatih brendova. Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), prodaja vozila sa dizel motorima ostvarila je u prošloj godini tek 11,9% udela u ukupnim isporukama u Evropskoj uniji.
Ipak, u BMW-u ističu da je aktuelna generacija dizel motora i dalje dovoljno efikasna da opravda poverenje i svoje mesto u portfoliju. Primera radi, oko 80 posto svih modela serije X5 u Evropi ima dizel motore, zbog čega je opravdano pretpostaviti da će oni i narednih godina imati svoje mesto u okviru ponude bavarske automobilske kompanije.
Оставите одговор