U Srbiji od sledeće godine manji porez na hibridna vozila

Odlukom Vlade Srbije, od 1. januara sledeće godine vlasnici hibridnih automobila biće oslobođeni plaćanja poreza na upotrebu motornih vozila. Jedini uslov je da se radi o automobilu čiji jedan motor pokreće električna energija, prenose Novosti.

Ovo bi u praksi značilo da će vlasnici hibridnih vozila čija radna zapremina benzinskog ili dizel motora ne prelazi 1.150 kubika uštedeti 1.290 dinara, oni čiji motor ima zapreminu do 1.600 kubika plaćaće 5.570 dinara manje, dok će vlasnici hibrida sa zapreminom klasičnog motora do 2.000, odnosno do 2.500 kubika, štedeti 11.420, odnosno 56.430 dinara. Vlasnici hibridnih vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) radne zapremine preko 3.000 kubika biće oslobođeni poreza na upotrebu vozila od čak 236.340 dinara!

U Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila i delova kažu da su najpopularniji hibridi na našem tržištu Toyotini modeli sa benzinskim motorima od 1.500 (Yaris), 1.800 (Corolla, C-HR), 2.000 (Corolla) i 2.500 kubika (Camry, RAV4).

– Svaki poboljšan zakon je potreban, ali ovaj predlog vlade nije stimulativan, sem, donekle, kod vozila sa zapreminom motora preko 2.000, 2.500 ili 3.000 kubika. Bez jasnije i konkretnije stimulacije pri kupovini električnih ili hibridnih vozila, koja bi se ogledala u neplaćanju PDV-a, sve drugo je nedovoljno – ocenjuje predsednik ove asocijacije Miloš Petrović.

Ipak, kako kaže, nije nemoguće da dođe do porasta prodaje modela sa većom kubikažom, koji će sada biti dostupniji kupcima, a naročito ako se uzme u obzir da je prošle godine u Srbiji prodato svega oko 500 hibridnih vozila.

– Ne uvažavajući naše predloge, poput emisije izduvnih gasova i ukidanja PDV-a, predlagač ove izmene Zakona donosi rešenje koje je kozmetičko, a ne suštinsko. Kao prodavci novih vozila, veći rast prodaje hibrida možemo očekivati od najavljene subvencije taksistima u iznosu od 5.000 eura, nego od ovakve izmene zakona – smatra Petrović.

Srbija je još uvek jedna od retkih evropskih zemalja u kojoj ne postoje subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila, pa čak ni besplatnio parkiranje, a o oslobađanju od poreza da i ne govorimo. O kolikom problemu je reč ukazala je i Svetska zdravstvena organizacija kada je procenila da od posledica udisanja vazduha zagađenog izduvnim gasovima vozila godišnje u Srbiji umre oko 6.000 ljudi.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор