Upišite se
Nemačko Srpski – Srpsko Nemački poslovni odnosi, vesti, firme, delatnosti i proizvodi vrhunskog kvaliteta

U Nemačkoj se smiruje rat niskim cenama

U poslednje vreme u nemačkoj maloprodaji se smiruje rat cenama, pa potrošači sve više moraju da izdvoje novca pri kupovini, a država polako gubi status evropske zemlje u kojoj je hrana najjeftinija.

Mnogi prehrambeni proizvodi u poslednjih godinu dana znatno su poskupeli. Savezni zavod za statistiku saopštava da su cene porasle za oko 3 posto, ili dvostruko više od opšte stope inflacije. Jedan od glavnih razloga za ovakvu tendenciju jeste prestanak rata cenama koji je bio prisutan na nemačkom tržištu tokom poslednjih godina, piše „Dojče vele“.

– Trenutno ni diskontni lanci, ni veliki lanci supermarketa nemaju interes da nastupaju agresivno na tržištu. Velike diskontne akcije i popusti ranije su bili reklamirani u velikom stilu, a danas su prava retkost. Sada se sve češće beleže slučajevi povećanja cena prehrambenih proizvoda. Tunjevina je nedavno poskupela 30 posto, a drogerije sve češće podižu cene za čitave grupe proizvoda, što kupcima uskraćuje mogućnost kupovine alternativnih proizvoda – kaže Matijas Kvek, analitičar tržišta iz kompanije „Retailytics“, i dodaje da se naprosto radi o činjenici da su potrošači spremni da troše više novca, jer bolje zarađuju.

Ovakav zaključak potvrđuje i studija Udruženja za istraživanje potrošnje (GfK), jednog od najvećih svetskih instituta za analizu tržišta. Po njima, bez obzira da li se radi o prehrambenim proizvodima ili kozmetici, potrošači su sve češće spremni da pri nabavci sebi priušte mali luksuz kupujući skuplje proizvode.

Međutim, to ne znači da potrošači ne primećuju postupno poskupljenje hrane. Podaci instituta za analizu tržišta „Nilsen“ pokazuju da 74 posto potrošača ima utisak da su cene u porastu, a takav utisak je pre godinu dana imalo 59 posto ispitanika. Zbog toga oko polovine potrošača već reaguje ciljano tražeći proizvode sa akcijskim cenama.

Matijas Kvek smatra da trgovci nemaju razloga da podstiču tržišnu utakmicu snižavanjem cena, dokle god je u trgovini hranom visok profit. Stručnjaci GfK poručuju da se povećana dobit ne temelji na većoj količini proizvoda na nemačkom tržištu, zbog čega bi ponovni talas smanjenja cena doveo do većeg broja gubitnika među trgovcima.

Iz ugla potrošača situacija je naravno drugačija. Kvek navodi da su se donedavno trgovci hvalili tvrdnjom da prehrambeni proizvodi za potrošače nisu nigde u Evropi tako povoljni kao u Nemačkoj, i naglašava da više nije baš siguran da to i dalje važi.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor

Najnoviji članci

Kategorije

Blog

Arhiva članaka

Sign up for Made in Germany RS - Newsletter

* = required field