Upišite se
Nemačko Srpski – Srpsko Nemački poslovni odnosi, vesti, firme, delatnosti i proizvodi vrhunskog kvaliteta

U Kelnu održan Sajam slatkiša

Mixed colorful fruit bonbon close up

U Kelnu se upravo završio najveći Međunarodni sajam slatkiša „ISM“, na kojem je oko 1660 izlagača iz 73 zemlje prikazalo najnovije trendove u ovoj grani kulinarstva. Pored klasičnih čokoladnih „štanglica“ i gumenih medvedića, posetioce sajma dočekale su i reznovrsne veganske poslastice, kao i slatkiši namenjeni alergičnima.

Ovogodišnji sajam slatkiša suočio se i sa dilemom čitave branše da je šećer istovremeno i „super u trendu“ i „super van trenda“. S obzirom da su sve glasnije kritike šećera kao uzročnika različitih bolesti modernog društva, na tržištu je sve više poslastica koje su slatke, a ne sadrže klasični šećer, prenosi „Dojče vele“.

Apel Svetske zdravstvene organizacije (WHO) vladama širom sveta da uvedu specijalne poreze na napitke sa šećerom i slični zahtevi nemačkih socijaldemokrata, predstavnici industrije slatkiša odlučno odbacuju.

– Kad su slatkiši u pitanju, za potrošače je najvažnije uživanje. Svi znamo da je šećer kaloričan – podseća član predsedništva Saveza nemačke industrije slatkiša Bastijan Fasin.

Uprkos upozorenjima, ljubav prema slatkišima u svetu ne jenjava. U poslednjih 50 godina globalna godišnja potrošnja šećera je porasla sa 16 na 25 kilograma. Nemci su tu rekorderi sa 38 kg, a na prvom su mestu u Evropi i po potrošnji čokolade. Nemci pojedu 10,19 kg čokolade godišnje, za njima su Švajcarci sa 9,41 kg, a na začelju su Bugari sa 1,36 kg.

Nemci su takođe rekorderi i u izvozu čokolade. Njihova industrija čokolade godišnje proizvede 782.000 tona u vrednosti od 3,7 milijardi eura. S obzirom da potražnja za čokoladom raste širom sveta, od toga profitiraju i nemački proizvođači slatkiša.

– Prodaja slatkiša profitira od porasta blagostanja u svetu, a potrošnja i potražnja za slatkišima posebno raste na Bliskom istoku i u Africi – kaže Volfgang Her, predsednik uprave najvećeg evropskog proizvođača šećera „Zidcuker“ iz Manhajma.

Nemačka ostaje raj za proizvođače slatkiša, uprkos prošlogodišnjoj liberalizaciji evropskog tržišta, kada su se proizvođači pobojali da će šećer pojeftiniti. Nemačku „slatku renesansu“ potvrdilo je i međunarodno udruženje proizvođača slatkiša „Svits global netvork“, koje je obznanilo da nigde u Evropi potrošači ne mogu da uživaju u tako jeftinim slatkišima kao u Nemačkoj. Po svoj prilici tako će i ostati, jer je u Nemačkoj PDV na šećer smanjen na 7 posto, a porez na šećer, uveden 1841. godine, je ukinut još 1993.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor

Najnoviji članci

Kategorije

Blog

Arhiva članaka

Sign up for Made in Germany RS - Newsletter

* = required field