Subvencije EU za opstanak srpskog turizma

U okviru programa „EUzaTebe – EU za kulturno nasleđe i turizam“ objavljen je javni poziv za dodelu bespovratnih finansijskih sredstava za prevazilaženje ekonomskih posledica virusne pandemije u lokalnom privatnom sektoru, podizanje kvaliteta turističkih usluga i promociju regiona kao bezbedne i atraktivne turističke destinacije.

Projekat je usmeren na razvoj turizma kao značajnog privrednog potencijala za podsticanje ekonomskog razvoja istočne Srbije i Donjeg Podunavlja, finansira ga EU, sufinansira nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ), a sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (GIZ), prenosi agencija Tanjug.

Konkurs je otvoren do 21. jula, a za sredstva mogu konkurisati građani iz 12 srpskih gradova i opština: Boljevca, Bora, Golubca, Kladova, Knjaževca, Majdanpeka, Negotina, Požarevca, Smedereva, Sokobanja, Velikog Gradišta i Zaječara. Konkursna dokumentacija se može naći na sajtu projekta.

Mogućnost konkurisanja imaju mikro i mali preduzetnici iz oblasti turizma, uključujući i nosioce kategorizovanog smeštaja i registrovana gazdinstva. Ukupan budžet iznosi milion eura, dok vrednost pojedinačnog projekta može koštati najviše 1,2 miliona dinara, a najmanje 240.000 dinara uz sopstveno učešće podnosioca zahteva od 10 procenata ukupno traženih sredstava.

Ovim sredstvima mogu se finansirati aktivnosti poput modernizacije smeštajnih i ugostiteljskih objekata, objekata za degustaciju, info punktova, suvenirnica i drugih turističkih sadržaja, kao i renoviranja, adaptacije, proširenja kapaciteta, unapređenja kvaliteta objekata i nabavka neophodne opreme, uključujući i nameštaj, kuhinjske aparate i slično.

Uz to može se finansirati i infrastruktura malog obima i nabavka opreme za postojeće ili novoosmišljene aktivnosti u ponudi, kao što su biciklizam, vožnja kajakom, nabavka šatora ili sportske opreme. Novac se može uložiti i u unapređenje bezbednosnih i higijenskih standarda objekata i turističkih usluga, uvođenje novih turističkih proizvoda i usluga, prodajnih kanala i promotivnih aktivnosti.

Pored svega navedenog, u obzir za finansiranje mogu se uzeti i odgovarajuće inovativne aktivnosti koje nisu navedene, ali koje mogu jasno da doprinesu postizanju specifičnih ciljeva i rezultata ovog projekta, poručuju njegovi predstavnici.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor