Srpske železnice prevoziće teret od Grčke do Češke

made-in-germany-rs-teretni-voz

Prvi, probni teretni voz između grčke luke Pirej i Češke krenuće početkom marta, a u organizaciji prevoza učestvovaće i Železnice Srbije, u saradnji sa grčkim, makedonskim, mađarskim i češkim železnicama – najavio je generalni direktor ovog preduzeća Dragoljub Simonović nakon učešća na međunarodnoj konferenciji SHIFT 2 RAIL u Atini.

On je agenciji „Tanjug“ rekao da će u početku to biti jedan do dva kontejnerska voza nedeljno, u naredne dve godine toliko vozova moglo bi biti dnevno, dok bi u kasnijem periodu svakodnevno moglo da saobraća i do dvadesetak teretnih kompozicija. Kako kaže, u Pireju se nalazi oko četiri miliona kontejnera, a Kineska okeanska transportna kompanija (KOSKO) zainteresovana je da se njihov transport organizuje železnicom do Češke. Simonović je istakao da je dogovor o pokretanju prvog teretnog voza na toj relaciji postignut sa generalnim direktorom Grčkih železnica.

– Po dve železničke kompozicije sa kontejnerima saobraćaće u početku u pravcu Češke, a prazne ka luci Pirej. Železnice Srbije preduzeće aktivnosti da voz kroz našu zemlju prođe u najkraćem roku i da se vreme zadržavanja na granicama znatno smanji u odnosu na sadašnjih tri sata, kako bi se postigla puna konkurentnost prevoza. Ovaj transport će Železnicama Srbije doneti izuzetno značajne prihode od oko 6.000 eura po teretnom vozu.

Kako bi Pirej postao glavna luka južne Evrope, KOSKO će investirati oko 750 miliona dolara. Kineskoj kompaniji transportovanje robe preko Pirejske luke do Severne Evrope štedi nekoliko dana plovidbe i ogromna finansijska sredstva, pa oni planiraju da u Pireju izgrade dodatno pristanište, čime će se kapaciteti luke povećati na sedam miliona kontejnera godišnje. Prema Simonovićevim rečima, to predstavlja ogromnu šansu da železnica na ovoj relaciji preuzme transportni primat, a Železnice Srbije ostvare velike prihode.

Na međunarodnoj konferenciji SHIFT 2 RAIL u Atini, razmatrane su mogućnosti javno-privatnog partnerstva za modernizaciju železnice, u okviru kojeg će se upravljati sedmogodišnjim međunarodnim programom istraživanja i inovacija „Horizont 2020“, za povećanje konkurentnosti železničkog sektora u Evropi.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор