Srpska gejmerska kompanija na Gamescom sajmu u Kelnu

U Kelnu se ovih dana održava Gamescom, najposećeniji gejmerski sajam na svetu, sa 1.150 izlagača iz više od 50 zemalja, među kojima se predstavlja i jedan srpski proizvođač video igrica, koji prati nove trendove u ovoj oblasti.

Proizvođači video igrica za računare i konzole prošle godine su širom sveta ostvarili obrt od 140 milijardi američkih dolara, a ove godine se predviđa da će obrt dostići i 150 milijardi. Prema rečima Nina Rajačića iz mlade novosadske kompanije “Foxy Voxel”, igrica Going Medieval, koju prezentuju publici u Kelnu, predstavlja simulaciju gradnje grada i naselja.

– Imamo dosta posetilaca koji dolaze i igraju našu igricu. Ovde smo i kako bi se sastali sa ostalim proizvođačima kompjuterskih i video igara, ali i sa investitorima, jer smo mlada firma i tražimo način kako da našu igricu plasiramo na svetsko tržište – kaže Rajačić, a prenosi Dojče vele.

Srpska gejmerska kompanija svoj proizvod izlaže u posebnoj hali kelnskog sajma, gde se predstavljaju nezavisni proizvođači (Independent-Games), odnosno firme koje u ovoj branši važe za manje, jer zapošljavaju do 50 radnika i ostvaruju godišnji obrt koji ne prelazi 5 miliona eura.

Kompjuterske i video igrice odavno ne igraju samo deca, jer su nekadašnja deca sada zapravo ljudi koji samo nastavljaju da rade ono što su radili čitav život. Prema navodima nemačkog udruženja proizvođača kompjuterskih i video igara “Game”, prosečna starost današnjeg korisnika kompjuterskih i video igrica iznosi 36 godina.

U današnje vreme su i igre na pametnim telefonima ili tabletima postale takođe važan sektor, a naročito u Aziji i zemljama kao što su Indija, Indonezija i Kina. Na ovogodišnjem sajmu Gamescom veliko interesovanje vlada i za igricama koje se igraju na eksternom serveru na koji su povezani igrači (Cloud Gaming).

Još jedna interesantna stvar je i to što puno proizvođača igrica sve više svojih proizvoda nudi na pretplatu. Tako francuski Ubisoft najavljuje da će od seprembra ponuditi više od 100 igrica uz mesečnu pretplatu. I Electronic Arts takođe nudi široku paletu igrica uz mogućnost mesečne pretplate, među kojima je i popularni serijal FIFA, čije najnovije izdanje stiže krajem septembra.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор