Službenih vozila u Srbiji sedam puta više nego u Nemačkoj

made-in-germany-rs-2014-BMW-X4-4

Švedska država ima svega desetak službenih automobila, u celoj Nemačkoj ih je manje od hiljadu, dok se Srbija, koja je daleko siromašnija država, može pohvaliti sa čak 6.244 službena automobila. Kad na to dodamo vozila vojske i policije, naša zemlja ima neverovatnih 26.966 službenih vozila.

Nije tačno poznato sa koliko luksuznih automobila raspolaže država, ali je poslednja analiza Državne revizorske institucije (DRI) za 2012. godinu pokazala da su domaćim političarima i funkcionerima omiljene marke “audi”, “škoda”, “pasat” i “fijat”. Prema ovoj evidenciji, 6.244 automobila je za godinu dana prešlo ukupno 67,2 miliona kilometara, odnosno oko 12.000 kilometara po vozilu. Rashodi i izdaci za sve njih koštali su 1,9 milijardi dinara, a taj je novac utrošen na gorivo, ulje, rezervne delove, tekuće popravke, registracije, osiguranja, parkiranje…, prenosi „Blic“.

Međutim, izveštaj DRI je pokazao i ono na šta se oduvek ukazivalo, a to su zloupotrebe i bahaćenje na najrazličitije načine. Službena vozila koristili i oni koji na to nisu imali pravo, neki su njima odlazili i u inostranstvo, dok su pojedinci po lokalnim sredinama prijavljivali da su prešli stotine kilometara. Kilometraža potpuno istih relacija menjala se od slučaja do slučaja, pa je po nekima put od Beograda do Niša dug 485 kilometara, dok je njegova dužina kod drugih bila 583 kilometra. Relacija Beograd-Bor, duga 207 kilometara, po potrebi lako postaje i 613 kilometara, pokazuje evidencija u koju je DRI imala uvid.

Službena vozila korišćena su i neradnim danima, vikendima i praznicima, prikazivane su različite kilometraže za potpuno iste relacije, na lokalu su beležene prevelike kilometraže, vozilima se putovalo i u inostranstvo, nije evidentirano gde je vozilo parkirano, pređene kilometraže nisu odgovarale upisanim na putnim nalozima, prepravljane su kilometraže u putnim nalozima ili izostavljane, a vozila su se nabavljala bez prethodne analize.

Pomoćnik ministra zdravlja, čije se ime ne navodi u izveštaju DRI, tokom 9,5 meseci 2012. vozio se službenom „škodom“, tako što je vozač iz Beograda išao po njega u Novi Sad, dovozio ga u Beograd, vraćao za Novi Sad, a zatim išao sam ponovo za Beograd. Ovaj vrli političar potrošio je samo za gorivo 1,8 miliona dinara.

DRI je dala preporuke za uvođenje reda u ovu oblast, dok je Vlada Srbije u međuvremenu donela novu uredbu o uslovima i načinu korišćenja službenih vozila. Državni revizor Radoslav Sretenović kaže da su svi budžetski korisnici dobili preporuke šta treba da učine kako bi otklonili nepravilnosti, kao i da se već vide efekti.

– Značajno je smanjen broj službenih vozila koja su na raspolaganju državnim organima, a smanjen je i broj osoba koje mogu da koriste službeno vozilo. Ekonomski efekti ovih mera za sada nisu poznati, jer još uvek traje otklanjanje nepravilnosti – kaže Sretenović.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor