Upišite se
Nemačko Srpski – Srpsko Nemački poslovni odnosi, vesti, firme, delatnosti i proizvodi vrhunskog kvaliteta

Sedam Porschea za sedam decenija

Uskoro se navršava 7 decenija od registracije prvog “Porsche” automobila 1948. godine, pa je kompanija iz Štutgarta želela da jubilej obeleži tako što će odabrati po jedan Porsche model iz svake od proteklih dekada.

Na početku liste nalazi se originalni 356 iz 1951. godine, prvi nemački automobil sa oznakom SL. Ovaj model, težak svega 640 kg, sa četvorocilindarskim 1.1 litarskim “bokser” motorom od 46 ks (34 kW), mogao je da razvije brzinu od 160 km/h, prenosi “b92”.

U narednoj deceniji se pojavio model 911, sa prvobitnom oznakom 901, koju je Porše morao da izmeni jer je kompanija “Peugeot” polagala prava na trocifrene oznake sa “nulom” u sredini. U listu je uvrštena kupe verzija ovog legendarnog modela iz 1964.

Sedamdesete godine je obeležio model Porsche 917 KH koji je kompaniji doneo titulu na trci izdržljivosti “24 časa Le Mana”, a pojavio se i u istoimenom filmu sa Stivom Mekvinom. Prvi je model koji je imao 5.0 litarski motor sa 12 cilindara i 630 ks (463 kW). Mogao je da razvije brzinu od 360 km/h, a primerak iz pomenutog filma je na aukciji 2017. dostigao cenu od čak 14 miliona dolara.

Osamdesete su pripale legendarnom supersportskom modelu 959, koji je 1986. proglašen za najbrži serijski automobil na svetu koji se legalno može voziti na javnim putevima. Nemački magazin ”Auto Motor und Sport” ga je testirao 1988. na stazi Nardo u Italiji gde je zabeležio maksimalnu brzinu od 339 km/h.

Mada bi mnogi očekivali da Porše devedesetih bude duhovni naslednik 959-ke, Porsche Carrera GT, za ovu dekadu je izabran bazični model Boxster, za koji se veruje da je pomogao kompaniji da prođe kroz krizne godine početkom 1990-tih.

Početak 21. veka je obeležio prvi SUV Cayenne koji je Poršeu obezbedio nove kupce, omogućio veliki rast prodaje i dobru zaradu u narednim godinama, a 2014. mu se priključio još jedan SUV model – Porsche Macan.

Za najvažniji Porsche u zadnjih 10 godina izabran je hipersportski 918 Spyder, koji je stazu Nurburgring prešao za samo 6 minuta i 57 sekundi. Hibridni pogon ovog modela čini 4.6 litarski V8 motor od 608 ks (447 kW) i dva elektromotora od 156 ks (115 kW) i 129 ks (95 kW), sa ukupno 285 „konja“. Maksimalna kombinovana snaga njegovog hibridnog pogona iznosi 887 ks (652 kW).

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor

Najnoviji članci

Kategorije

Blog

Arhiva članaka

Sign up for Made in Germany RS - Newsletter

* = required field