Rešenja iz katastra počela da stižu elektronski

Republički geodetski zavod (RGZ) je, elektronskim putem preko Portala eUprava, prošle nedelje započeo sa dostavom rešenja o upisu prava svojine i do sada je građanima već uručio u “eSanduče” 265 takvih dokumenata.

– Usluga elektronske dostave koja je omogućena na Portalu je brza, besplatna i pouzdana. Nema potrebe za odlaskom u katastar, niti može da dođe do problema u isporuci dokumenata – rekao je direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović i poručio građanima koji nemaju nalog na ovom portalu da ga otvore kako bi mogli iz fotelje da koriste usluge javne uprave, kao što su pribavljanje ličnih dokumenata, upis dece u vrtić, upis novorođenčadi, registracija vozila, plaćanje poreza i slično.

Direktor Republičkog geodetskog zavoda Borko Drašković je istakao da pojednostavljeni način dostave rešenja građanima drastrično skraćuje vreme potrebno za ostvarivanje prava nad nepokretnostima.

– Kada kupujete ili nasleđujete nepokretnost, postupak počinjete kod javnog beležnika sačinjavanjem isprave podobne za upis, nakon čega je svima omogućeno da na sajtu RGZ-a prate status predmeta, a od sada se i rešenje o upisu prava svojine može preuzeti u elektronskom sandučetu – objasnio je Drašković.

Građani Srbije koji još uvek nemaju nalog na Portalu eUprava svoja rešenja će dobijati odštampana, preporučenom pošiljkom preko pošte. Ukoliko poštar ne uspe da uruči rešenje, ostaviće građaninu obaveštenje da u narednih 15 dana može da preuzme dokument u pošti, a smatra se da je rešenje uredno dostavljeno po proteku roka od 30 dana od trenutka kada je objavljeno na eOglasnoj tabli RGZ-a, navodi se u saopštenju Kancelarije za IT i EUpravu.

Prema rečima Jelene Bojović iz Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski rzavoj (NALED), ova elektronska usluga je omogućena jer je ustanovljeno da se 90 posto rešenja vrati Katastru jer nisu uspešno uručena putem pošte, pa građani stiču ustisak da RGZ ne poštuje rokove.

– Građani ne uplaćuju propisane takse jer nisu dobili rešenja. Zato je na inicijativu NALED-a, izmenama Zakona o postupku upisa u katastar postavljen osnov za dostavu preko elektronskog sandučeta i time je rešena jedna od najslabijih tačaka u komunikaciji države s građanima i privredom – istakla je Bojovićeva.

U saopštenju Kancelarije za IT i eUpravu se dodaje da je dostava dokumenata u eSanduče iste snage i važnosti kao i uručenje preko pošte ili direktno na šalteru. Za ovu uslugu, kako kažu, potrebno je da građanin, uz ličnu kartu ili pasoš, otvori svoj nalog na Portalu eUprava i redovno proverava da li mu je stigao traženi dokument.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor