Rast srpskog tržiša automobila

Tržište automobila u Srbiji beleži rast, zbog veće kupovne moći i boljih uslova finansiranja, navode u Srpskoj asocijaciji uvoznika vozila i delova i dodaju da je za devet meseci ove godine prodato je 23.437 novih automobila, što je za 18 posto više nego u istom periodu prošle godine.

U prvih devet meseci 2018. godine porasla je i prodaja luksuznih automobila iz premium segmenta. Od ukupno 2.006 prodatih luksuznih automobila, bilo je 800 mercedesa, 677 audija i 528 BMW-a, navodi predsednik Asocijacije Miloš Petrović, a prenosi agencija „Tanjug“.

– Prvi put u Srbiji imamo podatke o novoregistrovanim automobilima, a ne o željama prodavaca koje prijavljuju, već zvanično koliko je novih vozila registrovano. Već godinama unazad je trend rasta od 10 do 15 posto, ali će rast prodaje novih automobila u 2018. iznositi oko 20 posto u odnosu na prošlu godinu – rekao je Petrović i dodao da u Asocijaciji očekuju da će do kraja ove godine biti prodato više od 30.000 novih vozila.

U ovoj godini je najviše prodato novih automobila marke škoda, fijat, reno, ford i hjundaji, čija godišnja prodaja obično iznosi od 2.000 i 3.000 vozila. Petrović kaže sa su to automobili koji se tradicionalno najviše prodaju, a naši ljudi ih vole jer su, verovatno, najpristupačniji za finansiranje. Pored toga, kako kaže, došlo je i do porasta prodaje japanskih brendova kao što su suzuki, tojota i honda, koji polako osvajaju kupce, verovatno zbog bezbednost, ekologije i veće pouzdanosti.

– Kompanije su počele da obnavljaju vozne parkove, a sada je i finansiranje daleko lakše, kao što je i kupovna moć na tržištu povećana. Sada je jednostavnije kupiti novi automobil ili ga uzeti na operativni lizing – dodaje Petrović.

Prema njegovim rečima, potencijal srpskog tržišta je svega 100.000 vozila, dok je pre krize, pre oko 10 godina, prodavano 60.000 novih vozila. On se nada da će naše tržište polako dostići tu cifru, ali pažnju skreće na podatak koji pokazuje da je uvoz polovnih vozila u Srbiji porastao i da je za devet meseci uvezeno 97.000 polovnjaka, dok je u celoj prošloj godini bilo uvezeno ukupno 153.000 polovnih vozila.

– Mislim da je to previše polovnih automobila starijih od 10 godina, koje Evropa neće. Većina građana može da kupi samo takve polovne automobile, pa bi trebalo pokušati da se ti automobili tehnički sertifikuju pre ulaska u Srbiju, odnosno da im se prvo proveri emisija štetnih gasova i tehnička ispravnost, a ne da se dešava da ljudi uvezu automobile koje ne mogu da se registruju jer se promenio zakon o tehničkim pregledima – objašnjava Petrović i podseća da je u Srbiji dozvoljen uvoz automobila i sa standardom motora euro 3, koji su godišta od 2000. pa na ovamo.

– Prodaja se kod premium marki uglavnom kreće između 500 i 1.000 novih vozila godišnje, a u tom segmentu sada se, pored mercedesa, audija i BMW-a, pojavio i rendž rover, kao i još neki luksuzni brendovi. Skupi automobili se uvek sa istom klijentelom dogovaraju, naručuju i kupuju, i tu nema nekih skokova i padova, a ta se brojka vrti između 500 i 700 automobila zavisno od brenda – kaže Petrović i dodaje da je sa oko 900 prodatih automobila, audi bio prvi u prošloj godini.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор