Upišite se
Nemačko Srpski – Srpsko Nemački poslovni odnosi, vesti, firme, delatnosti i proizvodi vrhunskog kvaliteta

Prodaja Henkela premašila 20 mlrd. €

Nemački “Henkel” je prošle godine dostigao novi rekordni rast prodaje i prihoda i ispunio godišnje finansijske ciljeve u izazovnim i promenljivim uslovima na tržištu, ističe izvršni direktor Hans van Bajlen.

– Godišnja prodaja je po prvi put premašila nivo od 20 milijardi eura. Zahvaljujući naporima koje ulažemo u održivi i profitabilni rast kompanije, postigli smo rekordne marže i nova dostignuća u inovacijama – rekao je Van Bajlen.

U poređenju sa prethodnom godinom, prodaja kompanije je sa 20,029 mlrd. eura porasla u 2017. za 7 posto. Ukupan negativni uticaj kursnih razlika na prodaju iznosi 2 posto, dok u rastu prodaje akvizicije i divesticije učestvuju sa 5,9 posto.

Organski rast prodaje, bez posledica valutnih kretanja i akvizicije/prodaje, ostvario je rast od 3,1 posto, a korigovani operativni profit (EBIT) je povećan za 4 procenta na 17,3 posto. Troškovi finansiranja akvizicija umanjili su finansijski rezultat za 33 miliona eura u 2016. godini, odnosno za 51 milion u 2017.

Posle oduzimanja iznosa za manjinske akcionare, korigovani godišnji neto prihod je povećan za 9,1 posto, na 2,534 mlrd. eura, sa 2,323 mlrd. iz 2016. I korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS) je porastao za 9,1 posto, sa 5,36 na 5,86 eura, navodi se u saopštenju Henkela.

Pored toga, kompanija je ovladala novim izvorima rasta zahvaljujući savremenoj tehnologiji 3D štampanja, koja omogućava bržu i efikasniju proizvodnju. Poslovni sektor “Adhezivi Tehnologije” je ostvario snažan rast organske prodaje od 5%, dok je nominalni rast prodaje povećan za 4,8posto, na 9,387 mlrd. eura. U sektoru “Beauty care” prodaja je zabeležila organski rast za 0,5%, a nominalni za 0,8%, na 3,868 mlrd. Organska prodaja sektora “Deterdženti i kućna hemija” porasli su za 2%, dok je nominalni rast prodaje povećan za 14,8% na 6,651 milijardi eura.

U 2018. kompanija u sva tri poslovna sektora očekuje rast organske prodaje za 2 do 4%, rast korigovanog prihoda od prodaje (EBIT) za više od 17,5%, kao i rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji od 5 i 8%, navodi se u saopštenju.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Ostavite odgovor

Najnoviji članci

Kategorije

Blog

Arhiva članaka

Sign up for Made in Germany RS - Newsletter

* = required field